Qred AB

Dinero tilbyder erhvervslån i samarbejde med fintech-virksomheden Qred

Et nyt samarbejde mellem regnskabsprogrammet Dinero og fintech-virksomheden Qred skal give mindre og mellemstore virksomheder bedre adgang til finansiering.

Dineros kunder nu kan ansøge om et erhvervslån direkte via deres konto hos Dinero. Ved hjælp af information om virksomheden sammenkoblet med fintech-selskabets egne oplysninger og øvrige eksterne datakilder, kan Qred fremskynde kreditvurderingen og hjælpe Dineros kunder med at gribe vækstmulighederne, når de opstår eller give adgang til likviditet, når det er livsnødvendigt for virksomhedens overlevelse.

”Vi har blandt andet valgt at lave et samarbejde med Qred, fordi de er lynhurtige til at reagere, når en virksomhed ansøger om penge. Når pizzeria-ejerens ovn pludselig brænder sammen, så har han pinedød brug for en ny pizzaovn for overhovedet at holde virksomheden kørende. I den situation er det ikke holdbart at skulle igennem en lang sagsbehandling hos sin bank. Der handler det for pizzeria- ejeren om at få pengene ind på kontoen, så han kan købe en ny pizzaovn og køre virksomheden videre, siger Martin Thorborg, som er medstifter af og adm. direktør i Dinero.

”Samtidig har Qred ligesom Dinero en fuldstændig gennemskuelig forretningsmodel. Der er ingen ekstraudgifter skrevet med småt eller en kompliceret afdragsordning. Som bruger betaler man ét fast beløb hver måned, og skulle man finde et billigere lån et andet sted i byen, så kan man indfri sit lån uden ekstraudgifter.”

Fælles ambitioner om at fremme iværksætteri og tilbyde de mindste virksomheder de bedst mulige vilkår for at drive forretning har været afsættet til samarbejdet mellem Dinero og Qred.

”Dinero har i årevis leveret de bedste forretningsløsninger for de mindste virksomheder, og er derfor en vigtig strategisk partner for os. Samarbejdet med Dinero gør det muligt for os at servicere SMV- markedet i Danmark bedre og støtte endnu flere danske virksomheder i deres vækstambitioner. De virksomheder, vi møder, er vidt forskellige, men den grundlæggende udfordring er den samme. De er hæmmet af, at det er besværligt at få den nødvendige finansiering, der skal sikre, at virksomheden kan vokse og holde driften i gang,” siger Nanna Thorø Liebregt, Country Manager Danmark.

For det er svært at være en lille og ung virksomhed i Danmark, men når Qred alligevel kan hjælpe virksomheder, der ikke kan få banken ombord i den ønskede fart, så skyldes det, at Qred har udviklet en automatiseret og effektiv platform til långivning.

Virksomheden bruger samme data som bankerne til at fastslå om en lille virksomhed kan godkendes til et lån, men inddrager samtidigt utraditionelle kilder i kreditvurderingen såsom for eksempel virksomhedens Facebook-profil, anmeldelser på Trustpilot, geo-data, fakturabetalinger og e- mailadresser. Det er netop denne teknologiske tilgang til långivning, der er årsagen til, at tjenesten blevet en stor succes i Danmark og det øvrige Skandinavien. På blot fire år Qred allerede har hjulpet 8000 virksomheder med finansiering.

Fakta: Sådan fungerer Qred Qred tilbyder en alternativ og fleksibel løsning til erhvervslivet. Virksomheder kan låne op til 250.000 kroner i op til 12 måneder. Der betales hverken oprettelsesgebyr eller renter, i stedet kan tilbagebetalinen sammenlignes med en abonnementsløsning. Der betales nemlig et fast gebyr pr. måned, man har lånet. Det betyder, at man kun betaler gebyret i de måneder, man rent faktisk har lånet, ligesom at virksomheden hver en tid kan indfri lånet uden omkostninger.

Fakta: Sådan ansøger du om erhvervslån via Dinero Allerede nu kan Dineros kunder ansøge om et erhvervslån. Sådan gør du:

• Du logger ind i Dinero -> Indstillinger (tandhjulet i højre hjørne) -> Integrationer -> Start Qred erhvervslån ansøgning.
  • Udfyld formen med alle informationer. Afslut med at acceptere, at vi sender de oplyste informationer med.
  • Når låneansøgningen er sendt, bliver du ringet op af din personlige sagsbehandler indenfor én time, hvor I sammen gennemgår lånet.
  • Du modtager en mail og SMS med link til at underskrive lånet med dit NemID.
  • Du får pengene udbetalt samme dag og bogfører det i dit Dinero regnskab – se hvordan her.

Læs mere: dinero.dk

Om Dinero Dinero er et regnskabsprogram til iværksættere og små og mellemstore virksomheder. Dinero findes både i en gratis- og en betalingsversion og har lige nu 54.000 aktive brugere.

Kontaktinformation Henrik Bruun Alexandersen, PR-ansvarlig mobil: 50 52 52 73 e-mail: henrik@dinero.dk

Om Qred Qred er en Fintech scale up, grundlagt i Stockholm i 2015 med visionen om at gøre det lettere for små og nystartede at få adgang til finansiering. Med en ny teknologisk tilgang til långivning er det lykkedes os at udfordre de traditionelle forretningsmodeller indenfor finansiering til virksomheder, og i dag er vi markedsledende i Skandinavien, består af et dedikeret team på mere end 40 personer, opererer i fire og vokser fortsat med ambitionen om at være SMV’ernes foretrukne alternativ til hurtig, sikker og komfortabel finansiering. Læs mere: qred.dk

Kontaktinformation Nanna Thorø Liebregt, Country Manager Danmark mobil: +46 70 783 24 65 e-mail: nanna.liebregt@qred.com

Qred AB

Qred är Sveriges snabbast växande fintech-företag och marknadsledande i Norden inom företagslån upp till en miljon kronor. Qred erbjuder lån till småföretag i Sverige, Finland, Danmark och Nederländerna och har även en pågående etablering i Brasilien. Qred har sedan starten 2015 lånat ut över 2,5 miljarder kronor till investeringar och rörelsekapital hos småföretag. Genom att använda en helt digitaliserad process håller bolaget hanteringskostnader och kreditförluster nere, samtidigt som kunden får en bättre upplevelse. Qred omsatte 126 mkr 2018 och har för närvarande ca 55 anställda i Stockholm, Helsingfors och Riga.

Följ Qred AB

Senaste pressmeddelandena från Qred AB

Qred återköper obligationer för att stärka det egna kapitalet27.3.2020 16:30:00 CETPressmeddelande

Qred Holding AB (publ) (“Företaget”) har återköpt obligationer till ett nominellt värde om EUR 7 300 000. Återköpet avser Företagets seniora säkerställda obligation med ett nominellt belopp om EUR 40 000 000 (ISIN: SE001250726). Obligationen har en rörlig ränta motsvarande EURIBOR 3m plus 8,5 procent och förfaller till betalning i juni 2022. Den genomsnittliga köpeskillingen motsvarar 75,75 procent av obligationens nominella belopp. Företaget innehar efter förvärven ett nominellt belopp om EUR 7 300 000.

Qred i ny kampanj: marknadsför sina kunders inlägg på social media26.3.2020 10:15:00 CETPressmeddelande

Att coronaviruset på något sätt drabbar oss alla råder det inga tvivel om. Några av de som drabbas hårdast ekonomiskt är småföretagarna som inte kommer att ha samma kundflöden under perioden när karantän och socialt avståndstagande är rekommenderat. Därför väljer nu fintechbolaget och bankutmanaren Qred att marknadsföra sina kunders inlägg på social media. “Småföretagarna går på knäna i tider som dessa. För oss är det självklart att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt och att sprida deras budskap i social media är ett sätt vi kan hjälpa till på. Vi sitter inte bara på resurserna för att faktiskt göra något, utan även på insikter från vårt arbete i våra egna sociala kanaler”, säger Andrea Romander, presstalesperson på Qred. Qreds kunder kommer att kunna skicka in sina egna filmer där önskat budskap får förmedlas. Därefter kommer marknadsteamet på Qred lägga upp och marknadsföra inlägget i den eller de regioner som företaget verkar i via sina sociala kanaler. Förhoppningen är att de