Direktflyg från Dala Airport till Medelhavet med Ving i höst

Från mitten av augusti till början av oktober kan Ving erbjuda resor till två av de mest populära Medelhavsdestinationerna direkt från Dala Airport. Ving flyger flera avgångar till både Rhodos och Mallorca under sensommaren och lagom till höstlovet drar trafiken igång till Gran Canaria. Bokningsvillkoren har dessutom gjorts mer generösa än tidigare.

Cala d'Or, Mallorca. Fotograf Joakim Borén, Ving

Vi vet att många uppskattar direktflyg från sin regionalflygplats och är därför väldigt glada över att kunna återuppta trafiken från Dala Airport till två av våra mest populära destinationer i Medelhavet under sensommaren. Vi ser också fram emot att välkomna alla ressugna höstlovsfirare till Gran Canaria senare i höst. Just nu har vi väldigt generösa bokningsvillkor med av- och ombokningsmöjligheter fram till nära inpå avresa, vilket gör att både kan känna sig flexibel och trygg att boka och att resa med oss, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Efter fjolårets uteblivna trafik från Dala Airport blickar Ving nu framåt och i programmet från Dalarna finns åtta söndags-avgångar till Rhodos och tre avgångar på tisdagar till Mallorca under sensommaren/början av hösten. Ving kommer även att starta vintersäsongens flyg till Gran Canaria, lagom till höstlovet, med ett första flyg den 29 oktober.

Det är väldigt härligt att vi nu kan få blicka framåt. Detta är mycket efterlängtat av både oss på flygplatsen och dalfolket. Det känns som att ressuget ligger latent och puttrar. Väldigt många längtar att åter få resa till sol och värme från hemmaflygplatsen. Vi har verkligen saknat våra passagerare och ser fram emot att åter få hälsa dem välkomna till Dala Airport, säger Stefan Carlsson, Marknadschef AB Dalaflyget Borlänge.

Vings avgångar från Dala Airport:

Rhodos 15 augusti – 3 oktober 2021

Mallorca 21 september – 5 oktober 2021

Gran Canaria 29 oktober 2021 – 15 april 2022

Vings sommar- och höstprogram

I Vings program för sommarsäsongen 2021 finns, förutom de destinationer som erbjuds från Dala Airport, en rad olika resmål att välja mellan från de större avreseflygplatserna - från de fem mest populära destinationerna; Mallorca, Rhodos, Cypern, Kreta och Turkiet till mindre resmål i Grekland och på Balkan, som Skiathos, Parga, Lefkas och Kroatien. Därutöver erbjuds även avgångar till Gran Canaria. I utbudet finns ett stort utbud av hotell att välja mellan där de allra populäraste är Vings egna koncepthotell med familjehotellen Sunwing Family Resorts och Ocean Beach Club samt vuxenhotellen Sunprime Hotels, som bland annat återfinns på Mallorca och Rhodos.

Safe Travel – tryggt och säkert resande

När man bokar en resa med Ving ingår Safe Travel, Vings program för ett tryggt och säkert resande – både före, under och efter resan med bland annat utökade säkerhetsrutiner på hotellen och på flygen. Därutöver innebär ett tryggt resande med Ving bla nedan.

• Återbetalningsgaranti - pengarna tillbaka inom 7 dagar vid inställd resa
  • Fri avbokning fram till 30 dagar före avresa, oavsett anledning, vid bokning av en charterresa med avresa senast 15 juni 2021. Därefter gäller 60 dagar.
  • Gratis av- och ombokningsskydd vid bokning av en charterresa.
  • Möjlighet till obegränsat antal ombokningar fram till 30 dagar före avresa.

Cala d'Or, Mallorca. Fotograf Joakim Borén, Ving
Rhodos, Grekland. Fotograf Kajsa Fagerström, Ving
Gran Canaria, Kanarieöarna. Fotograf Matina Tsogas

Ving är en del av Nordic Leisure Travel Group (NLTG), Nordens ledande semesterföretag som erbjuder resor, såväl klassiska paketresor som egenpaketerade resor med reguljärflyg och kryssningar från Sverige, Danmark, Norge och Finland. I gruppen ingår researrangörerna Ving, Globetrotter, Spies, Tjäreborg, flygbolaget Sunclass Airlines samt de egna koncepthotellen Sunprime Hotels och Sunwing Family Resorts samt Ocean Beach Club och vännerna Lollo & Bernie.

Ving utökar tillgängligheten av egna Lollo & Bernie-produkter genom nytt partnerskap8.4.2021 10:14:25 CEST | Pressmeddelande

Genom ett licenssamarbete med Teddykompaniet blir Vings populära maskotar Lollo & Bernie nu mer tillgängliga än någonsin tidigare. Förutom i Vings egen Lollo & Bernie-shop kommer bla pussel, kramdjur och handdukar att finnas till försäljning hos stora återförsäljare som Jollyroom, Babyland, Boozt, Adlibris, Babyland samt i utvalda leksaksbutiker. Ving planerar även för fler nya och spännande produkter på hyllorna inom kort med fler licenspartners.

Ving förlänger samarbetet med TCS Lidingöloppet6.4.2021 10:17:22 CEST | Pressmeddelande

Ving satsar stort på aktiv semester och det står nu klart att researrangören fortsätter som officiell leverantör till TCS Lidingöloppet i ytterligare tre år. Samarbetet sker på flera plan, där Ving ska hjälpa till att sprida varumärket TCS Lidingöloppet och lyfta löpning som motionsform bland annat genom att arrangera löparresor. Ving kommer även aktivt att delta som en viktig partner under Lidingöloppen.

Ving släpper sommarresorna för 202225.3.2021 10:53:36 CET | Pressmeddelande

Om drygt en månad drar Vings sommarsäsong igång, men det är inte bara årets sommarresor som finns bokningsbara. Redan nu är siktet inställt på sommaren 2022 och från och med idag går det att boka nästa års sommarresa på Ving.se till de mest populära destinationerna vid Medelhavet. Först ut är Vings egna koncepthotell, Sunwing Family Resorts, Sunprime Hotels och O.B. C by Sunwing, samt ett antal andra omtyckta hotell. Fler bokningsbara hotell släpps upp löpande framöver.

Nu vill pensionärerna ut och resa17.3.2021 14:26:08 CET | Pressmeddelande

Till nästa vinter har Ving redan nu fler inbokade resor än ett normalt år och ressuget är stort. I takt med att allt fler blir vaccinerade ökar lusten att åter upptäcka världen och många passar då på att boka sin drömresa. Och det är de äldre åldersgrupperna som sticker ut jämfört med snittet. I åldersgruppen 65 år och uppåt har bokningarna hos Ving ökat med 30 procent jämfört med i fjol, då vinterbokningarna vid samma tid låg i linje med ett ”normalt år”. Störst ökning står dock 50-64-åringarna för, där bokningarna har ökat med över 40 procent.