Distriktsidrottsmötet gästas av succétränaren

Den 30 mars gästas RF-SISU Örebro läns distriktsidrottsmöte av succétränaren Johan Röjler som återigen satt Örebro på skridskokartan, den här gången som tränare till Nils van der Poel. Media hälsas välkomna att träffa Johan, som kommer att hyllas för sina insatser i samband med mötet.

Distriktsidrottsmötet är RF-SISU Örebro läns årsmöte där viktiga beslut fattas för idrottsrörelsens arbete i vårt län. Ett arbete där mycket fokus just nu ligger på att återstarta idrottsrörelsen efter pandemin. Restriktionerna under corona har tydliggjort att barn, ungdomar och vuxnas möjligheter att träna och tävla har stor påverkan på välmående och hälsa, fysiskt och psykiskt. Idrotten gör Örebro län starkare och friskare.

Ett 60-tal ombud och övriga deltagare gästar årets distriktsidrottsmöte.

Vi hälsar media välkomna att träffa Johan Röjler och RF-SISU:s ordförande Marie-Louise Forsberg Fransson innan distriktsidrottsmötet startar.

Dag: onsdag 30 mars

Klockan: 17.45 (Distriktsidrottsmötet börjar 18.00)

Plats: Länssalen, Örebro slott (ingång från Borggården)

Kontaktperson på plats: Anja Ek, kommunikationsansvarig, 019-17 55 37, anja.ek@rfsisu.se

RF-SISU Örebro län är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Vårt uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund.