Diyari Mahmoud nominerad till Stora Influencerpriset 2018

Diyari Mahmoud som jobbar som elkraftingenjör på Tekniska verken i Linköping, har nominerats till Stora Influencerpriset 2018.

Bild: Diyari Mahmoud

Diyari Mahmoud,  är komikern bakom Halal komedi som i korta sketcher på nätet driver med både svenskar och invandrare. Hans karaktär "Bosse"  återkommer i sketcherna som följs av drygt 100 00 personer på Facebook och cirka 30 000 på Instagram.

- Jag blev helt chockad men samtidigt otroligt glad. Oavsett hur det går är det en vinst att bara bli nominerad. Det hoppas jag kommer öppna upp dörrar för större saker, säger Diyari Mahmoud.

Stora Influencerpriset är Sveriges branschpris för social media influencers med grundaren av Influencers of Sweden Linda Hörnfeldt i spetsen.

Vinnaren utses den 17 november.

Titta på sketcher här

Diyari Mahmoud, 013- 20 91 17
Diyari.Mahmoud@tekniskaverken.se

Bild: Diyari Mahmoud