Diyari Mahmoud nominerad till Stora Influencerpriset 2018

Diyari Mahmoud som jobbar som elkraftingenjör på Tekniska verken i Linköping, har nominerats till Stora Influencerpriset 2018.

Bild: Diyari Mahmoud

Diyari Mahmoud,  är komikern bakom Halal komedi som i korta sketcher på nätet driver med både svenskar och invandrare. Hans karaktär "Bosse"  återkommer i sketcherna som följs av drygt 100 00 personer på Facebook och cirka 30 000 på Instagram.

- Jag blev helt chockad men samtidigt otroligt glad. Oavsett hur det går är det en vinst att bara bli nominerad. Det hoppas jag kommer öppna upp dörrar för större saker, säger Diyari Mahmoud.

Stora Influencerpriset är Sveriges branschpris för social media influencers med grundaren av Influencers of Sweden Linda Hörnfeldt i spetsen.

Vinnaren utses den 17 november.

Titta på sketcher här

Diyari Mahmoud, 013- 20 91 17
Diyari.Mahmoud@tekniskaverken.se

Bild: Diyari Mahmoud

Tekniska verken är en del av 240 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg. Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se

Tekniska verken i Linköping AB (publ) Box 1500 581 15 Linköping Besöksadress: Brogatan 1 Presskontakt: 013-20 91 40 Växel: 013-20 80 00 info@tekniskaverken.se tekniskaverken.se tekniskaverken.se/om-oss/press/

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Naturvårdsverket ger bidrag till en bättre vattenmiljö i Linköping5.12.2018 10:03Pressmeddelande

Naturvårdsverket har beviljat bidrag till Tekniska verkens projekt att bygga en ny damm för dagvattenrening vid Gillbergagatan i Tornby, i Linköping. Dagvatten har identifierats som en källa till att föroreningar sprids. Tekniska verken i Linköping vill hitta bättre effektivare lösningar för hantering och rening av dagvatten, för att på så sätt minska den negativa påverkan på hav, sjöar och andra vattendrag. När föroreningar från regn och snösmältning hamnar i våra sjöar och vattendrag innebär det negativ påverkan på de organismer som lever i och runt våra vatten.