Djupdyk i framtidens träbyggande – tema planering och montage

PRESSINBJUDAN Välkommen att delta under seminariet för ingenjörsmässigt byggande i trä. På plats finns entreprenörer, konstruktörer, projektörer och arkitekter och ett fullspäckat seminarieprogram om planering och montage av större träkonstruktioner. Seminariet är ett forum för tekniska frågor kring framtidens träbyggande och nästan 550 personer har anmält sig.

För att bygga miljö- och konstruktionsmässigt hållbart krävs expertis och fördjupad kunskap. Tillsammans kan vi minsta klimatpåverkan med start under planering och hela vägen till användande och underhåll av bostäder såväl som infrastruktur. Trä är idag det enda förnybara byggmaterialet vilket gör det till ett självklart val för att bygga hållbara städer.

Missa inte chansen att delta under seminariet för ingenjörsmässigt byggande i trä på Hotel Rival, Mariatorget 3, i Stockholm 13 november klockan 08.30 - 16.45.

Vi hör bland annat Pelle Olsson från Martinsons Byggsystem KB berätta om praktiskt montage av limträ- och KL-träkonstruktioner. Vi ställer oss frågan om väderskydd behövs under montage av limträ- och KL-träkonstruktioner. Under eftermiddagen berättar Åge Holmestad från Moelven Limtre AS om montage av stort trähus i storstadsmiljö.

När: 13 november 2018, 8:30 - 16:45
Var: Hotel Rival, Mariatorget 3

Läs mer och se hela seminarieprogrammet här.

Läs pressinbjudan på Svenskt Träs webbplats här.

Johan Fröbel, chef teknik och distribution, Svenskt Trä
Tel 070-289 79 68, johan.frobel@svenskttra.se

Camilla Carlsson, kommunikationschef, Svenskt Trä
+46 8 762 79 65, camilla.carlsson@svenskttra.se

Varmt mottagande av efterfrågad handbok om träförpackningar30.10.2018 09:03Pressmeddelande

Det visades ett stort engagemang för miljömässigt hållbara förpackningar under Scanpack-mässan i Göteborg. Under mässan lanserade branschorganisationen Svenskt Trä en ny handbok om träförpackningar. – Den här handboken är efterlängtad och det blir allt tydligare att fler inser att träförpackningar är starka, kostnadseffektiva och flexibla, säger AnnCharlotte Wigert, huvudförfattare till Förpackningshandboken.