Djurens Rätt Boden-Luleå besvikna på Bucht

1.3.2016 09:11 | Djurens Rätt

Söndagen den 28 februari höll Djurens Rätt Boden Luleå sitt årsmöte där följande uttalande antogs. ”Djurens Rätt Boden-Luleås årsmöte uppmanar landsbygdsminister Sven-Erik Bucht att lyfta blicken och skåda mot framtidens jordbruk som gynnar både djur och miljö. Ett vegetabiliskt lantbruk är framtidens lantbruk – både för Sverige och Norrbotten.”

- Som norrbottningar förväntar vi oss mer av Bucht, säger ordförande Magnus Gunnarsson efter mötet.

Djurens Rätt har sett en stor ökning i antalet medlemmar under de senaste åren och det gäller i allra högsta grad även Norrbotten. I Luleå rapporterades en ökning på över 14 procent under 2015.

Ordförande Djurens Rätt Boden-Luleå
Magnus Gunnarsson

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.