Djurens Rätt ökar medlemsantalet i Helsingborg och Höganäs med dryga 6 procent

Djurens Rätt kan efter årsskiftet konstatera att medlemsantalet i föreningen fortsätter att öka i hela landet. I Helsingborg och Höganäs rapporteras en ökning på dryga 6 procent under det gångna året.

Under 2015 var den totala medlemsökning för Djurens Rätt nästan 9 procent vilket i faktiska tal innebär mer än 3 200 medlemmar. Föreningen har under de senaste fyra åren ökat sitt medlemsantal med hela 25 procent. Helsingborg och Höganäs är två av de orter där nya medlemmar strömmat till.

- Det är otroligt roligt att även mindre städer som Helsingborg och Höganäs följer rikstrenden med ökat medlemskap. Men jag är egentligen inte förvånad, vi ser överallt hur medvetenheten och engagemanget för djuren ökar. Inte minst ser jag det i antalet nya medlemmar som vill vara med och anordna och delta i lokala evenemang, säger Sofia Kamlund, ordförande för Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs.

Djurens Rätt bildades 1882 och är idag Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. De prioriterade arbetsområdena är djurförsök, päls, djur i livsmedelsindustrin samt området djurvänlig konsument.

Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs
Sofia Kamlund
helsingborg@djurensratt.se

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

60 000 uppmanar Jordbruksverket att dra tillbaka förslag om smågrisar18.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag klockan 14.00 besöker Djurens Rätt tillsammans med en rad andra djurrätts- och djurskyddsorganisationer Jordbruksverket med en namnlista på närmare 60 000 namn. Syftet med mötet och med namninsamlingen är att försöka stoppa ett förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter som bland annat innehåller ett förslag om att smågrisar skall få tas tidigare från sin mamma.