Djurens Rätt ökar medlemsantalet i Järfälla med över 12 procent

Djurens Rätt kan efter årsskiftet konstatera att medlemsantalet i föreningen fortsätter att öka i hela landet. I Kiruna rapporteras en ökning på 12,3 procent under det gångna året.

Under 2015 var den totala medlemsökning för Djurens Rätt nästan 9 procent vilket i faktiska tal innebär mer än 3 200 medlemmar. Föreningen har under de senaste fyra åren ökat sitt medlemsantal med hela 25 procent. Under 2015 är Järfälla en av de orter där nya medlemmar strömmat till.

- Engagemang har verkligen präglat det senaste året. Vi kan se att frågor om djurs rättigheter når ut och berör människor över hela landet och att de också är villiga att engagera sig för att vara med och göra skillnad. Det märks såväl i medlemsantalet, i våra kampanjer som i vårt genomslag i media, säger Camilla Björkbom, förbundsordförande för Djurens Rätt.

Djurens Rätt bildades 1882 och är idag Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med omkring 40 000 medlemmar. De prioriterade arbetsområdena är djurförsök, päls, djur i livsmedelsindustrin samt området djurvänlig konsument.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

60 000 uppmanar Jordbruksverket att dra tillbaka förslag om smågrisar18.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag klockan 14.00 besöker Djurens Rätt tillsammans med en rad andra djurrätts- och djurskyddsorganisationer Jordbruksverket med en namnlista på närmare 60 000 namn. Syftet med mötet och med namninsamlingen är att försöka stoppa ett förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter som bland annat innehåller ett förslag om att smågrisar skall få tas tidigare från sin mamma.