Djurens Rätt Stockholm visar dig in bakom slakteriernas väggar

14.12.2015 07:30 | Djurens Rätt

I helgen ställer Djurens Rätt Stockholm ut fotoutställningen Walls of glass, av Erik Lindegren. I samband med utställningen anordnas också en öppen föreläsning.

Erik Lindegren är fotografen som bestämde sig för att följa den plastförpackade köttbiten bakåt till djurindustrin. Fotoutställningen innehåller starka bilder och känsliga besökare varnas för att djur i allra högsta grad har kommit till skada under dokumentationen.

– Vi ställer ut bilder som tagits inifrån slakterier i Sverige. Detta är en dokumentation av djurens verklighet, den där miljoner kännande individer plågas och dödas för att sedan serveras på våra matbord. I utställningen kan du själv se och höra det som varken reklamen eller innehållsförteckningen i mataffären berättar om, säger Martin Ortega Engström från Djurens Rätt Stockholm.

Utställning - Walls of glass
Lokal: Timmermansgatan 46-48 (Timmermansgården)
Fotograf: Erik Lindegren
Öppettider 18-20/12: Fredag14.00 – 17.00, lördag 12.00 – 17.00, söndag 12.00 – 17.00
Fri entré

Öppen föreläsning
Öppen föreläsning om grisarna i Sveriges köttindustri
Föreläsare: Sandra Lamborn
Lördag 19/12 kl. 14.00 – 15.00
Fri entré

Martin Ortega Engström
Djurens Rätt Stockholm

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.