Djurens Rätt vill inspirera helsingborgarna med vegodag

9.5.2017 07:32 | Djurens Rätt

Den 14 maj bjuder Djurens Rätt Helsingborg i samarbete med Medborgarskolan in till en inspirerande vegodag. Alltifrån föreläsningar om näringslära och träning till matlagningsworkshops, tipsrunda och roliga barnaktiviteter erbjuds besökaren. Det kostar ingenting att vara med!

Foto: Photographee.eu/Shutterstock

– Vi vill inspirera helsingborgarna till att välja mer djurvänligt i sin vardag. Vi märker av ett stort intresse för de här frågorna och vill fånga upp det och hjälpa till handling, säger Annie Slatter, ordförande i Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs.

Det pågår föreläsningar hela dagen, i en av salarna kommer det finnas en utställning som fokuserar på djurens verklighet. Dagen avslutas med ett panelsamtal där ideell sektor, näringsliv och politik möts för att diskutera om Helsingborg är eller kan bli en vegostad. Vilka är möjligheterna och svårigheterna?

Dessutom säljs fika, veganska kokböcker och tygkassar på plats. Alla intäkter går till Djurens Rätts arbete för djuren.

För mer information, kontakta Djurens Rätt Helsingborg-Höganäs ordförande Annie Slatter: helsingborg@djurensratt.se

När: 14 maj 10 - 16.00
Var: Medborgarskolan, Gasverksgatan 17

Hela programmet för dagen finns att se här: https://www.facebook.com/events/1869845309921101/

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.