DM TAK AB - Rekordstor försäljning och produktion under 2021

DM TAK AB har ökat produktionen med hela 45 procent under 2021.

Antalet kunder hos familjeföretaget har ökat markant under året som gått. Detta syns framför allt genom en rekordstor försäljning och ökad produktion. När 2021 går mot sitt slut rapporterar takfirman DM TAK om ett mycket starkt år. Omsättningen fram till december 2021 landade på ca 80 miljoner med fyra veckor kvar på året vilket kan jämföras med samma tid 2020 där produktionen låg på 55 miljoner. Årets resultat är en ökning med hela 45 procent.

• Det här har varit vårt starkaste år hittills, så vi är naturligtvis väldigt nöjda med försäljning och produktion. Vi ser en stor efterfrågan på välorganiserade och kompetenta tak- och plåtslageriföretag och intresset för DM TAK är stort från både återkommande kunder som hos nya kunder. Framgångarna beror till stor del av ledningens årliga strategiska planering, vilken brutits ned i mindre delmål som genomdrivs resultat varje vecka. Det är lätt att snacka, men resultat är något man kan se, mäta och ta på, säger David Frykman, VD på DM TAK.

Under året har takfirman satsat på flera olika metoder för att vidareutveckla verksamheten. Framför allt så har ett av dessa fokusområden varit internt utbildningsmaterial. Många poster i företaget har haft sin egen utbildning som tagits fram av en nyckelperson som sköter posten på ett exemplariskt sätt. Detta har resulterat i att ett större fokus har legat på vidareutveckling och tillväxt, istället för att man sitter fast i en enhet för att besvara frågor.

De utbildningar som DM TAK tagit fram håller fokus på tekniska delar av takarbete samtidigt som en del håller fokus på det administrativa. Vidare har firman lagt fokus på utbildningar inom ledarskap och organisation för att utveckla anställda på företaget.

• I vår strävan efter ett bättre liv och tillvaro för både medarbetare som kunder så ser vi att företaget är tydligt etiskt och välvilligt. Detta är något som präglar våra anställda, våra samarbetspartners och hela vår organisation. Nu ser vi fram emot att fortsätta vidareutveckla och expandera. Målet för 2022 är att öka med 35% och vi kommer parallellt jobba med förberedelser för att bygga ut vår fastighet för att möjliggöra en fortsatt uppåtgående trend, säger David Frykman.

GetLEI lanserar SvenskLEI: En lokal hemsida för den svenska marknaden för utfärdandet av LEI koder31.1.2024 13:39:21 CET | Pressmeddelande

GetLEI, en ledande global leverantör av Legal Entity Identifier (LEI)-koder, har idag med glädje tillkännagivit lanseringen av SvenskLEI, en ny hemsida som är speciellt anpassad för att möta behoven hos den svenska marknaden. Denna lansering markerar ett betydande steg i företagets strävan att göra processen för att skaffa och hantera LEI-koder enklare och mer tillgänglig för svenska företag.