DN går med i TU igen

Vid årsskiftet 2012/2013 lämnade DN TU. Nu är det klart att DN åter går med i organisationen.

– Journalistiken i Sverige är satt under press från flera håll. I denna tid känns det särskilt angeläget för oss att visa att det är mer som förenar tidningsföretagen än som splittrar. ​Vi vill bidra till att stärka pressetiken och förutsättningarna för den professionella journalistiken i Sverige, säger DN:s chefredaktör Peter Wolodarski.​

– Detta betyder mycket för TU och för branschen. Jag är oerhört glad över att DN återigen går med i TU. Vi ser fram emot ett bra samarbete, säger TU:s vd Jeanette Gustafsdotter.

Genom att bli medlem i TU är DN också med och finansierar det pressetiska systemet.

Vid frågor kontakta

Jeanette Gustafsdotter

VD TU

jeanette.gustafsdotter@tu.se

Morgonpressens digitala annonsintäkter ökar22.2.2018 13:30Pressmeddelande

Morgontidningarnas digitala annonsförsäljning ökade med 5,3 procent under 2017, jämfört med 2016. Storstadspressen, det vill säga de morgontidningar som ges ut i Stockholm, Göteborg och Malmö, ökade under samma period sin digitala annonsförsäljning med 1,8 procent. Det medan landsortspressen i sin tur ökade med 9,4 procent. Totalt uppgick morgonpressens digitala annonsintäkter till 867 miljoner kronor. Det visar ny statistik från branschorganisationen TU – Medier i Sveriges annonsbarometer. Statistiken bygger på jämförbara titlar.