Fuze AB

Dolby väljer Fuze för PR och kommunikation

Fuze är Dolbys nya byrå för PR och kommunikation i Sverige. Fuze kommer hjälpa Dolby att fortsätta öka varumärkeskännedomen, bland annat kring teknikerna Dolby Atmos och Dolby Vision, som revolutionerat ljud- och bildupplevelsen i såväl film som spel och musik.

Dolbys produkter och tjänster finns tillgängliga i 101 länder och regioner. Varumärket är för många förknippat med upplevelser inom film, spel och musik och samarbetar med globala jättar som Apple, Disney, Netflix och Amazon. Dolby har 42 kontor i 20 länder, och bolaget har totalt över 2000 anställda.

Sedan april arbetar Dolby nu tillsammans med Fuze kring PR och kommunikation.

– Sverige är en stornation när den kommer till musik och ljudupplevelser och har länge varit en marknad där den tekniska innovationen legat i framkant. Att synas och ta plats på den svenska scenen är viktigt för Dolby och vi är nöjda med valet av Fuze för att hjälpa oss med det, säger Lars Gillner, Director Sound Tech & Managing Director of Dolby Sweden

Fuze är en snabbväxande byrå, grundad 2021, som sedan starten vunnit stora kunder som exempelvis GlobalConnect, Fundler och Allente. Fuze har grundats av vd Daniel Lagerqvist, som har lång erfarenhet inom PR och media, bland annat som kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden och Kanal 5, samt som nyhetschef på mediehus såsom Expressen.

– Dolby är ett klassiskt varumärke inom musik och film och det är ära att få jobba med bolaget i Sverige. När man nu även rör sig in i gaming- och bilindustrin gör det Sverige till en perfekt marknad för att bygga kännedom och ett spännande uppdrag för oss, menar Daniel Lagerqvist, vd för Fuze.

Daniel Lagerqvist ingår i teamet på Fuze som arbetar tillsammans med Dolby, tillsammans med Jenny Rydberg, PR-konsult och projektledare, som även hon har erfarenhet som journalist, bland annat på SVT och TT.

KONTAKT:

Daniel Lagerqvist, Vd Fuze: 0790-60 56 62

Om

Fuze är en kommunikationsbyrå med fokus på PR, PA och innehåll. Vi har vårt kontor i Stockholm men jobbar med kunder över hela Norden. Fuze ingår i byrånätverket People, People, People där även Spoon, Oh My, Trickle och Kit finns. Tillsammans jobbar vi med breda kommunikationslösningar där Fuze står för mediarelationer, PR/PA-kampanjer, innehållsstrategier, produktion och mycket mer.

Följ Fuze AB

Senaste pressmeddelandena från Fuze AB

Artisten Sanna Martin lanserar podcast: ”Din Röst” - om att höras, påverka & rösta!11.3.2022 14:53:13 CET | Pressmeddelande

Sanna Martin lanserar intervjupodcasten “Din röst”. Söndag 13 mars, exakt sex månader innan valet 2022, släpps första avsnittet. Premiären gästas av den samhällsintresserade komikern och programledaren Kristoffer Appelquist och en rad andra välkända gäster, politiska profiler och sakkunniga experter står på tur, däribland Amanda Lind, Julia Dufvenius, Emanuel Karlstén och Bengt Westerberg. Samtalen berör ämnen som retorik, politik, underhållning, bildning, alltså allt som ryms inom begreppet röst. berör ämnen som retorik, politik, underhållning, bildning, alltså allt som ryms inom begreppet röst. – För mig är den optimala sortens opinionsbildning den som får människor att tänka efter. Min förhoppning är att yngre som äldre kan hitta till podden som en kompis som både underhåller och berikar inför valet i höst, och att man ska få med sig något från varje avsnitt, en lärdom, ett perspektiv eller en ny tanke. Genom sitt arbete med podden hoppas Sanna kunna öka engagemanget i samhällsfrågo