Donnez i BingoLotto

Sedan starten år 2000 har dessa giganter inom genren verkat i dansbandsmusikens tjänst i hela 20 år. Idag är Donnez, med en villkorslös kärlek till musiken och publiken, ett utav landets absolut största dansband. Den 29 mars, kl. 18.00 i TV4, gästar de BingoLotto!

DONNEZ

Donnez bildades i skånska Perstorp år 2000 och har gått från att spela på födelsedagsfester och julbord till att turnera över hela Sverige, med hundratals spelningar per år. Dansbandsgiganterna är idag att se som ett av Sveriges absolut största, tillika mest populära, dansband – mycket tack vare bandets villkorslösa kärlek till musiken och publiken. Under åren har Donnez även medverkat i tv-produktioner som ”Dansbandskampen” och i ”Körslaget” där de var coacher åt Ola Svensson inför hans tolkning av låten "Leende guldbruna ögon".

20-ÅRSJUBILEUM
Sedan starten år 2000 har bandet i verkat i dansbandsmusikens tjänst i 20 år. För att fira detta jubileum bjuder bandet in till ett riktigt stort födelsedagsparty. Den 7 mars i Ekebo Nöjescentrum är en riktig höjdarkväll att vänta, med gästframträdanden av Jenny Silver, Danne Stråhed och Dansbandskungen.

EN TIGER I SÄNGEN
Bandet är också i skrivande stund rykande aktuella med singeln ”En tiger i sängen”, som utgavs den 7 februari tidigare i år.

Söndagen den 29 mars 2020, kl. 18.00, välkomnar vi Donnez till BingoLotto!