Dousa är ny ledamot av Handelshögskolans styrelse

Moderata ungdomsförbundets förbundsordförande Benjamin Dousa är ny ledamot av Handelshögskolan i Stockholms styrelse.
Benjamin Dousa utanför Handelshögskolan

Benjamin Dousa är invald på ett mandat från Stockholms stad, vilket även innebär att han är den yngsta personen någonsin att sitta på ett mandat som inte representeras studentkåren i styrelsen. År 2019 firade Handelshögskolan 110 år och idag är cirka 2 000 studenter inskrivna vid något av skolans program på kandidat- eller masternivå.

”Handelshögskolan i Stockholm är ett av världens ledande lärosäten och jag hoppas att kunna bidra med inspel och perspektiv kring de politiska processerna samt förhoppningsvis vara behjälplig i hur Handelshögskolan ska bredda sin rekrytering. Det är ingen hemlighet att de flesta studenter kommer från socioekonomiskt starka familjer, men jag hoppas att fler, som jag själv, ska kunna göra sin klassresa på Handels”, säger Benjamin Dousa.

Benjamin Dousa har avlagt en kandidatexamen vid Handelshögskolan och studerade där mellan åren 2012-2015.

Benjamin Dousa utanför Handelshögskolan