Dragkrok365 utökar sortimentet av dragkrokar

Oavsett om du kör en SUV, halvkombi eller en sedan, kanske du helt enkelt inte har tillräckligt med utrymme i din bil. Kanske behöver du dra en båt, eller flytta på möbler, plankor eller ved. Att välja rätt dragkrok till bilen är dock inte det lättaste. Webbplatsen Dragkrok365 har nu utökat deras sortiment för att möta det växande behovet av dragkrokar.

Under sommaren är dragkroken ett måste för de flesta bilägare. Webbshopen Dragkrok365 har nyligen utökat sortimentet av dragkrokar. Numera kan kunder välja ett flertal modeller, både dragkrokar till nya bilar men även till äldre modeller. Den som vill montera dragkrok själv kan också ta hjälp av vägledningen som finns på sidan.

Med en dragkrok kan man enkelt utöka bilens kapacitet. Detta enkla tillbehör gör att bilen kan dra en släpvagn. Delen fästs på bilens chassi, vilket ger bilen en extremt stark punkt som gör att du kan använda bilen till sin fulla potential.

-       Vi strävar efter att ge en hög personlig service åt våra kunder så att de ska känna sig trygga när de köper dragkrok hos oss. För att det ska bli enklare att välja rätt dragkrok till bilen så har vi på Dragkrok365 utvecklat en funktion på sajten där kunder kan filtrera dragkrok efter deras bilmodell. Detta är en stor fördel och gör att man slipper lägga timmar på att leta efter rätt dragkrok, säger pressansvarig på Dragkrok365.

Montera dragkrok

Att montera en dragkrok är relativt enkelt. Det kräver dock en viss erfarenhet samt att de nödvändiga verktygen. Det finns många fördelar med att montera dragkroken själv. Det finns således ett par punkter som är bra att hålla koll på före man ger sig på arbetet. Den som har köpt ny bil och som planerar att montera dragkrok måste hålla koll på fordonets maximala dragvikt. Denna information går att finna i vägtrafikregistret. Det är också bra att undersöka så att kombinationen bil och släp är godkänd av Transportstyrelsen. Den som inte vill utföra arbetet själv kan ta hjälp av en lokal bilverkstad.

Frida Engström

frida.engstrom@prdirekt.se

Ny jämförelsesajt av billiga mobilabonnemang9.6.2021 10:22:56 CEST | Pressmeddelande

Det är en djungel att välja mobilabonnemang och olika erbjudanden förvirrar ofta konsumenten vilket som är bäst. För att underlätta detta har hemsidan Nyttmobilabonnemang.se startats, med syftet att hjälpa konsumenterna att hitta det bästa mobilabonnemanget till bäst pris. Genom jämförelser gjorda av branschexperter listas de bästa, målgruppsanpassade och billigaste mobilabonnemangen. Hemsidan uppdateras dagligen med aktiva rabatter och erbjudanden.