Dramatiserade visningar på Skogaholm: korrigering

De dramatiserade visningarna på Skogaholms herrgård pågår fram till 18 augusti. Då kan man som gäst uppleva en sommardag på Skogaholms herrgård anno 1794.

Interiör från Skogaholms köksflygel. Foto: Pernille Tofte.

Visningarna har plats för 20 deltagare och biljetter finns att hämta i Skogaholms köksflygel.
Visningarna hålls på svenska kl 13 och 15, och på engelska kl 12, 14 och 16. Köksflygeln håller öppet kl 10-19.

Interiör från Skogaholms köksflygel. Foto: Pernille Tofte.

Pressinbjudan: Baltic Sea Science Center visar Sveriges första oceangående havsforskningsfartyg på över 45 år25.2.2020 09:14:40 CETPressmeddelande

På måndag den 2 mars klockan 14.00 överlämnar Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) en modell av Sveriges nya oceangående forskningsfartyg, R/V Svea, till Baltic Sea Science Center (BSSC) på Skansen. Besökare kan göra en virtuell rundtur ombord på R/V Svea och se hur besättningen och forskarna arbetar och bor. I samband med överlämningen berättar Joakim Hjelm från SLU och Lars Arneborg från SMHI om Östersjöns miljö och hur det nya fartyget används.