Dramatiserade visningar på Skogaholm: korrigering

De dramatiserade visningarna på Skogaholms herrgård pågår fram till 18 augusti. Då kan man som gäst uppleva en sommardag på Skogaholms herrgård anno 1794.

Interiör från Skogaholms köksflygel. Foto: Pernille Tofte.

Visningarna har plats för 20 deltagare och biljetter finns att hämta i Skogaholms köksflygel.
Visningarna hålls på svenska kl 13 och 15, och på engelska kl 12, 14 och 16. Köksflygeln håller öppet kl 10-19.

Interiör från Skogaholms köksflygel. Foto: Pernille Tofte.

Temadagar om Östersjön på Skansen - träffa Östersjöexperter 26 - 29 september19.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Hur vet vi hur Östersjön mår och varför? Experter och forskare från Sveriges lantbruksuniversitet och Stockholms universitet finns på Baltic Sea Science Center på temadagar den 26 - 29 september som riktar sig både till skola och allmänhet. De kommer bland annat att berätta om: Hur gammal är en fisk och varför en fisk ser ut som den gör? Hur kan vi få reda på mer om livet nere på botten? Vad finns i en vattendroppe? Vad växer under ytan? Hur mår Östersjön och varför?

Yvonne Nordlind ny marknads- och kommunikationschef på Skansen11.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp. Yvonne kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer Yvonne att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.