Driftstopp i fjärrvärmen i Katrineholm under morgonen

På grund av ett tekniskt fel stoppades under fredagsmorgonen produktionen på Kraftvärmeverket i Katrineholm kl 7.15. Felet åtgärdades snabbt och anläggningen var åter igång kl 7.30. Driftstoppet påverkade fjärrvärmeleveranserna i Katrineholm.

Anna Axelsson, affärsenhetschef, Kraftvärmeverket i Katrineholm
anna.axelsson@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se