Drivkraft Sverige växer

Nu växer Drivkraft Sverige och anställer två nya medarbetare, David Sällh och Ebba Fredin för att stärka sitt arbete inom trygg och hållbar mobilitet samt kommunikation.

Branschorganisationen Drivkraft Sverige har en central roll i omställningsarbetet för hållbar mobilitet. För att stärka sitt team har Drivkraft Sverige nu anställt David Sällh, Utskottschef trygghet och Ebba Fredin, Kommunikationsstrateg.

”Branschen befinner sig mitt i en enorm omställning och det är viktigt att vår samlade röst ger företagen rätt förutsättningar att utveckla och leverera hållbara lösningar”, säger Johan G Andersson VD Drivkraft Sverige.

För att hantera ett allt mer diversifierat energisystem så stärker branschorganisationen Drivkraft Sverige upp inom trygg mobilitet. David Sällh tillträder den nya tjänsten som Utskottschef – Trygghet. David kommer senast från konsultbolaget 4C Strategies, där han jobbade med frågor kopplade till risk, kris och kontinuitetshantering inom energisektorn.

För att stärka rösten i branschens frågor, tillträder Ebba Fredin den nya tjänsten som Kommunikationsstrateg. Ebba kommer närmast från Transportföretagen där hon arbetade som pressansvarig och hon har god kännedom om branschen, betydelsen av mobilitet samt olika energislag och transportslag.

Drivkraft Sverige organiserar branschens viktigaste aktörer som leder omställningen till ett hållbart samhälle genom kommersiella och innovativa lösningar inom mobilitetsområdet. I februari 2020 presenterade branschen en Färdplan för Klimatneutral Konkurrenskraft, där man pekar på industrins åtaganden och betydelse för hela samhällets möjlighet att uppnå våra klimatmål, och redovisar politiska förslag och förutsättningar som krävs för en effektiv implementering.

För mer information, kontakta:  Johan G. Andersson, VD, mobil: 070-667 06 03, johan.g.andersson@drivkraftsverige.se eller Sofie Quant, Kommunikationschef, mobil:070-667 30 19, sofie.quant@drivkraftsverige.se

Drivkraft Sverige är branschorganisationen för bränsle- och drivmedelsbranschen. Våra medlemsföretag erbjuder hållbar mobilitet och ser till att det finns bränsle och drivmedel för hållbara resor och transporter samt bitumen till vägar i hela landet. Vi arbetar för att Sverige ska bli klimatneutralt 2045. Våra medlemsföretag omfattar cirka 3000 marknadsplatser och 9 raffinaderier som tillsammans producerar 4 miljoner kubikmeter biodrivmedel.