DRÖMSTART FÖR ANNIKA ANDERSSONS OCH THOMAS PETERSSONS NYA KOMEDI

Foto: Anna Reljanovic

2Entertain - part of Moment Group

Den 27 april släpptes biljetterna till relationskomedin MINNS DU MIG? med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna. Föreställningen, som spelas på Lisebergsteatern hösten 2017 med premiär den 22 september, har fått en riktig drömstart. Den stora efterfrågan av biljetter gör att man redan nu släpper ytterligare 16 föreställningar ända in i december.

- ”Det känns verkligen kul med det stora intresset för föreställningen, den har ju aldrig spelats i Sverige förut. Att få en bekräftelse på att man val rätt pjäs redan nu känns ju väldigt bra.” säger Thomas Petersson.

”Jag tror att ämnet i föreställningen tilltalar många och de förstår nog att det kommer finnas många igenkännande situationer att skratta åt” inflikar Annika Andersson.

I höst möts Västkustkomikerna äntligen igen på scen i denna fantasifulla komedi, vars repliker är som om de vore specialskrivna för dessa två folkkära komiker. Idag släpper produktionsbolaget 2Entertain ytterligare 16 föreställningar till den eftertraktade komedin.

”Föreställningen har lockat publiken mycket snabbare än vi förväntat oss. Det gör att vi med glädje redan nu kan erbjuda fler tillfällen att se den under hösten” säger föreställningens producent Christoffer Bendixen.

Med överraskande humoristiska situationer behandlar pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på friktionsfritt och man trots detta börjar fråga sig - Är det verkligen den nya bekväma soffans fel att man sitter i varsin ände av den istället för tätt tillsammans? Får man sakna något när ingenting fattas? Vad krävs för att få nyvunnet intresse för en gammal kärlek?

Annika och Thomas spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Tillsammans med Robin Stegmar och Joanna Eriksson, kommer de bjuda på mycket igenkänning, romantik, glädje och skratt i höstens stora komedi på Lisebergsteatern.

Idag släpps följande 16 föreställningar till försäljning:

Sön 22 okt 14.00

Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

Presskontakt: Helene Wigren, PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se, 0707-52 76 05

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajtenSHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar