DRÖMSTART FÖR ANNIKA ANDERSSONS OCH THOMAS PETERSSONS NYA KOMEDI

Foto: Anna Reljanovic

2Entertain - part of Moment Group

Den 27 april släpptes biljetterna till relationskomedin MINNS DU MIG? med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna. Föreställningen, som spelas på Lisebergsteatern hösten 2017 med premiär den 22 september, har fått en riktig drömstart. Den stora efterfrågan av biljetter gör att man redan nu släpper ytterligare 16 föreställningar ända in i december.

- ”Det känns verkligen kul med det stora intresset för föreställningen, den har ju aldrig spelats i Sverige förut. Att få en bekräftelse på att man val rätt pjäs redan nu känns ju väldigt bra.” säger Thomas Petersson.

”Jag tror att ämnet i föreställningen tilltalar många och de förstår nog att det kommer finnas många igenkännande situationer att skratta åt” inflikar Annika Andersson.

I höst möts Västkustkomikerna äntligen igen på scen i denna fantasifulla komedi, vars repliker är som om de vore specialskrivna för dessa två folkkära komiker. Idag släpper produktionsbolaget 2Entertain ytterligare 16 föreställningar till den eftertraktade komedin.

”Föreställningen har lockat publiken mycket snabbare än vi förväntat oss. Det gör att vi med glädje redan nu kan erbjuda fler tillfällen att se den under hösten” säger föreställningens producent Christoffer Bendixen.

Med överraskande humoristiska situationer behandlar pjäsen frågorna: Vad händer när barnen är utflugna, lägenheten är färdigrenoverad och bilen faktiskt går riktigt, riktigt bra? När livet plötsligt rullar på friktionsfritt och man trots detta börjar fråga sig - Är det verkligen den nya bekväma soffans fel att man sitter i varsin ände av den istället för tätt tillsammans? Får man sakna något när ingenting fattas? Vad krävs för att få nyvunnet intresse för en gammal kärlek?

Annika och Thomas spelar paret, vars vardagsgång hamnat i trivsam, problemfri, men också helt passionslös lunk. Tillsammans med Robin Stegmar och Joanna Eriksson, kommer de bjuda på mycket igenkänning, romantik, glädje och skratt i höstens stora komedi på Lisebergsteatern.

Idag släpps följande 16 föreställningar till försäljning:

Sön 22 okt 14.00

Översättning och bearbetning: Christoffer Bendixen och Thomas Petersson
Scenograf: Fredrik Dillberg
Mask och peruk: Tiina Bengtsson

Presskontakt: Helene Wigren, PR & Beyond, helene.wigren@prbeyond.se, 0707-52 76 05

Om 2Entertain

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajtenSHOWTIC.se – se mer på 2Entertain och Showtic

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.