Dubai Parks and Resorts – nyhet i Vings program

Det sjätte resmålet i Vings Dubaiprogram tillägnas barnen. Efterfrågan på resor till Dubai har mångdubblats de senaste åren och inför Expo 2020 görs stora investeringar med nya attraktioner. Det senaste tillskottat är Dubai Parks and Resorts som rymmer flera spännande temaparker som tillsammans erbjuder över hundra olika åkturer, shower och attraktioner av alla de slag.

Legoland Dubai Foto:Ving

Ving erbjuder sedan tidigare resor till fyra av emiraten i Förenade Arabemiraten, Abu Dhabi, Fujairah, och Ras Al Khaimah samt Dubai med de fem resmålen Deira, Bur Dubai, Downtown Dubai, Jumeirah Beach och Jebel Ali. Nu tillkommer familjeresmålet Dubai Parks and Resorts där man kan hälsa på smurfarna, bygga av hjärtans lust i Legoland och förtjusas av sånger och shower i Bollywood Park, bland mycket annat.

- Det här är ett fantastiskt resmål, särskilt för familjer med barn i åldrarna tre till tolv år. Många andra parker har fler aktiviteter för lite större barn, men här har även de små barnen mycket att välja mellan. Inte minst i Legoland och Duploland, säger Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving.

Dubai Parks and Resorts
Dubai Parks and Resorts är ett över två kvadratkilometer stort område som rymmer flera olika temaparker och nöjen av alla de slag, för barn upp till tonåren. Här kan man utforska LEGOLAND® Dubai, med över 15 000 modeller, eller besöka MOTIONGATE™ Dubai, med Shrek, Kung Fu Panda och Hotel Transylvania, bland mycket annat. Här finns också världens första temapark med Bollywood som tema, ett paradis för alla som tycker om dessa indiska filmer med sin blandning av drama, romantik och musik. I Riverland™ Dubai finns över 50 restauranger, tillsammans med mängder av butiker och affärer.

Lapita Dubai Parks Autograph Collection
Ett hotell för hela familjen, med ett stort poolområde, barnklubb, flera restauranger och både spa och gym. Hotellet har drygt 500 rum och är byggt i polynesisk stil. Det är gångavstånd till alla parker i Dubai Parks and Resorts, och inträdet till alla parker ingår i priset när man bor på Lapita Dubai Parks Autograph Collection. Ving erbjuder fem olika resmål i Dubai, som alla kan kombineras med en resa till Dubai Parks and Resorts.

Prisexempel: Flyg Stockholm/Dubai, avresa 11 nov 2018 med Norwegian. Boende på Lapita Dubai Parks Autograph Collection i fem dagar för två vuxna och två barn under 12 år. Familjepris: 23 642:-

För bilder och ytterligare information kontakta: Fredrik Henriksson, kommunikationschef Ving/Thomas Cook Northern Europe, tel 0709 513124, fredrik.henriksson@thomascook.se

Legoland Dubai Foto:Ving
Legoland Waterpark Foto: Ving