Dubbelseger för SEAT Dealer Team – PWR Racing i säsongspremiären på Ring Knutstorp

Södertälje 06-05-2019SEAT Dealer Team - PWR Racing inledde säsongen på bästa tänkbara sätt med en en första och andraplats i premiärheatet på Ring Knutstorp. Mikaela Åhlin-Kottulinsky som tagit pole position i fredagens TCR Scandinavia-kval ledde det regntunga racet från start till mål i sin CUPRA TCR. Teamkamraten Robert Dahlgren gjorde en stark uppkörning från fjärde startruta till en andraplats i mål.

- Att först ta pole position och vinna direkt i premiären är verkligen en drömstart på säsongen. Jag är superglad och stolt över alla i teamet, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky, TCR Scandinavia-förare i SEAT Dealer Team.

I ett blött och stökigt andra tävlingsheat startade Dahlgren från tredje ruta och avancerade till P2. Han jagade sedan för seger och korsade mållinjen endast meter bakom ettan. I efterhand blev han dock bestraffad med tio sekunders tidstillägg för omkörningen till P2 och halkade därmed ner till femte plats i resultatlistan.

-Situationen i heat två var i mina ögon inget som borde ge en bestraffning, tanken slog mig inte ens och jag blev faktiskt förvånad när jag fick beskedet. Samtidigt får jag och teamet respektera domarnas beslut. Men jag är redan revanschsugen och ser fram emot nästa tävlingshelg. Stort grattis också till Mikaela och hela teamet som gjort ett grymt jobb både att ta pole och vinst i heat ett, säger Robert Dahlgren, TCR Scandinavia-förare i SEAT Dealer Team.

-En stark inledning på säsongen för SEAT Dealer Team och våra CUPRA TCR, även om det andra heatet blev lite stolpe ut. Stort grattis till segern Mikaela önskar alla på SEAT Sverige, avslutar Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

Nästa deltävling går av stapeln på forna F1-banan i Anderstorp den 1-2 juni.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019.09.09 - SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start när TCR Scandinavia gästade Jyllandsringen i Danmark. Mästerskapsledaren Robert Dahlgren var snabbast i alla testpass och tog på lördag eftermiddag pole position till söndagens huvudheat. Bedriften betydde Dahlgrens fjärde pole position för säsongen och utökad mästerskapsledning. Mikaela Åhlin-Kottulinsky tog sig vidare till Q2 men fick det inte riktigt att stämma på den 2,4 km långa danska banan. P7 blev slutresultatet. - Det var länge sedan jag tävlade på Jyllandsringen, men jag trivs här och teamet har verkligen fått till vår CUPRA TCR för den här banan, sa Robert Dahlgren efter kvalet. Under söndagens första heat tog Dahlgren direkt kommandot från första startruta och byggde snabbt upp en lucka till de jagande förarna. När målflaggen föll skrevs Dahlgrens ledning till drygt åtta sekunder, en oerhört övertygande seger. Mikaela som startade heatet från ruta sju fick fightas om positionerna hela väge

SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark6.9.2019 08:46:05 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen. - Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren. Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen. - Vi har haft ett