Dubbla pallplatser och utökad mästerskapsledning för SEAT Dealer Team

Södertälje 2019-08-19. SEAT Dealer Team - PWR Racing lämnar Gelleråsen med två pallplatser och utökad mästerskapsledning i förarmästerskapet. Teamet inledde helgen med ett starkt kval från framförallt Dahlgren som tog pole position i blöta förhållanden med sin CUPRA TCR. Mikaela Åhlin-Kottulinsky kvalade femma och fick därmed start från andra rutan i heatet med omvänd startordning, bra förutsättningar inför söndagens två tävlingsheat.

I det första tävlingsheatet tappade Dahlgren en bil direkt i starten och hade därifrån inte fart till annat än att bevaka sin andraplats. Mikaela lyckades istället ta en bil ner mot första kurvan och höll sedan sin fjärdeplats över mållinjen. I det här läget hade teamet tagit över ledningen i teammästerskapet och toppade därmed båda mästerskapstabellerna.

- I kvalet och första heatet var vi inte tillräckligt starka för att utmana i toppen, men till race två kände jag mig verkligen jättestark. Visst, jag tappade en bil i starten, men därifrån kändes pallplatsen solklar. Nu har vi tagit tre pallplatser de senaste tre racehelgerna och jag ser fram emot att tävla på Jyllandsringen med vår CUPRA, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Heat två blev en stökig historia där två bilar fick bryta direkt i starten. Tyvärr blev Dahlgren indragen i kaoset med en trasig kylare och DNF som följd. Mikaela tappade en position i starten men lyckades sedan utan problem behålla sin tredjeplats in i mål. Det var Mikaelas tredje pallplats på tre racehelger.

-Vi inledde helgen på topp med bra fart i både tester och kval. Under första heatet på söndagen kunde vi inte utmana fartmässigt och fick nöja oss med en andraplats. Tyvärr tog andra heatet slut redan i starten när jag blev offer för två andra bilars fight. Trasig kylare och brutet race. Men vi får se positivt på utökad mästerskapsledning. Jag ser fram emot nästa race, Jyllandsringen är en bana jag gillar och har kört bra på förut. Jag tror att vår CUPRA kommer att passa bra på den banan, avslutar Robert Dahlgren.

Nästa tävlingshelg går av stapeln på Jyllandsringen i Danmark den 7-8 september.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019.09.09 - SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start när TCR Scandinavia gästade Jyllandsringen i Danmark. Mästerskapsledaren Robert Dahlgren var snabbast i alla testpass och tog på lördag eftermiddag pole position till söndagens huvudheat. Bedriften betydde Dahlgrens fjärde pole position för säsongen och utökad mästerskapsledning. Mikaela Åhlin-Kottulinsky tog sig vidare till Q2 men fick det inte riktigt att stämma på den 2,4 km långa danska banan. P7 blev slutresultatet. - Det var länge sedan jag tävlade på Jyllandsringen, men jag trivs här och teamet har verkligen fått till vår CUPRA TCR för den här banan, sa Robert Dahlgren efter kvalet. Under söndagens första heat tog Dahlgren direkt kommandot från första startruta och byggde snabbt upp en lucka till de jagande förarna. När målflaggen föll skrevs Dahlgrens ledning till drygt åtta sekunder, en oerhört övertygande seger. Mikaela som startade heatet från ruta sju fick fightas om positionerna hela väge

SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark6.9.2019 08:46:05 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen. - Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren. Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen. - Vi har haft ett