Duka för vårens festligheter – nya inspirationsbilder från IKEA

Bjud in till fest och umgänge i en atmosfär som får alla att känna sig välkomna. Här matchas årets aprilnyheter med bord och stolar i naturliga toner. Många av möblerna trivs lika bra utomhus.

Samlas runt ÄPPLARÖ klaffbord i brunlaserad eukalyptus som enkelt justeras i storlek. Mörkt trä och rotting passar fint med detaljer i blått, vitt och beige. Udda stolar, ostyriga blomster och servetter med fransiga kanter förstärker känslan av trivsel och värme.

På terrassen rymmer SOLLERÖN loungesoffa både gäster och kuddar. Den mörkblå aprilnyheten SISSIL kuddfodral i denim färgas med innovativa metoder som gör att mindre energi och inte en enda droppe vatten krävs.

Bilderna har stylats av Mari Strenghielm och fotograferats av Anna Malmberg på uppdrag av IKEA.

Här kan du se och ladda ner alla bilder: pressrum

För produktinfo och pris kontakta: press.sto@ikea.com
Bildbyline: "Foto: IKEA"

IKEAs vision är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA-produkterna består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det Demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 20 IKEA-varuhus, en kökspop-up samt e-handel i Sverige. Varuhusen hade 38,1 miljoner besök och hemsidan 90 miljoner besök under verksamhetsåret 2017. I Sverige finns cirka 11 000 medarbetare inom IKEA-koncernen, varav cirka 8 200 inom varuhusorganisationen.

www.IKEA.se.twitter.com/IKEASverige

Hållbart och cirkulärt när nyheterna radas upp under årets Democratic Design Days4.6.2019 11:17:33 CESTPressmeddelande

Democratic Design Days är IKEAs årliga event där journalister från hela världen bjuds in för att ta del av alla kommande nyheter, innovationer, designsamarbeten, trender och framtidsspaningar. Under 2019 års upplaga väntas över 300 journalister från 50-talet länder anlända Älmhult. Merparten av nyheterna är inom ramen för hållbarhet och cirkularitet, i syfte att underlätta för IKEAs kunder att kunna minska sin klimatpåverkan och förbrukning av naturens resurser.