Dundersuccé för helt klimatkompenserat flyg till Mallorca: 8 av 10 platser bokade till Palma från Malmö i sommar med BRA

I sommar flyger världens enda helt klimatkompenserade flygbolag BRA till Mallorca från Malmö.

Avgången den 15 juni är fullbokad - flest platser finns kvar på avgångarna 22 och 29 juni samt 20 och 27 juli.

Mellan Malmö och Mallorca flyger BRA på lördagar mellan 15 juni och 3 augusti, med en flygtid på 3 timmar och 15 minuter. Från Malmö går flyget klockan 16:35 och från Mallorca klockan 21:10, lokal tid.

– Vi är glada över att så många uppskattar vår nya linje och att våra förväntningar kring efterfrågan på klimatkompenserade Mallorcaflygningar i sommar faktiskt har överträffats, säger Ulrika Matsgård som är kommersiell chef för BRA.

– Till de som vill säkra en plats till solen kan vi bara ge rådet att bestämma sig snabbt och boka så snart som möjligt, fortsätter Ulrika.

Det var den 20 februari som flygbolaget BRA meddelade att de i sommar flyger en tillfällig, reguljär direktlinje mellan Malmö och Palma på Mallorca, med biljettpris från 998 kronor.

I priset ingår flygskatter, avgifter och full klimatkompensaton för alla utsläpp. De som önskar kan även välja bolagets nya Miljö Class, vilket innebär fossilfritt biobränsle för del av flygresan.

Bokning av flygbiljetter kan göras via www.flygbra.se, via resebyråer eller olika nätresetjänster.

Flygningarna kommer att göras med BRAs jetflyg Avro RJ 85 med plats för 95 passagerare.

Ombord under resan kommer dryck, snacks och något enklare att äta att säljas, utan förbokning.

BRA flyger till Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Umeå, Visby, Kalmar, Ronneby, Sundsvall, Helsingborg/Ängelholm, Östersund, Växjö, Trollhättan, Halmstad, Jönköping, Kristianstad, Norrköping, Sälen, Helsingfors, Berlin, Lyon.

Direktflyg från fem städer till Skandinaviens största skidområde när BRA är först ut till nya Scandinavian Mountains Airport – Sälen Trysil22.5.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Nu är det klart. Inrikesflygbolaget BRA flyger i vinter direkt mellan Stockholm Bromma, Göteborg, Malmö, Ängelholm, Växjö och Sveriges nyaste flygplats i Sälenfjällen: Scandinavian Mountains Airport. Med nya, klimatkompenserade direktflyget nås Skandinaviens största skidområde med fyra skidorter på cirka två timmar.