Tyska Turistbyrån

DZT investerar i ytterligare digitala projekt

Dela
Det tyska förbundsministeriet för ekonomi och energi (BMWi) har skjutit till ytterligare pengar som möjliggör nya projekt i Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT:s) regi för att marknadsföra reselandet Tyskland. Fokus ligger på att ytterligare utveckla närvaron i globala Online Travel Companies (OTC), att vidareutveckla innovativa eventformat samt att implementera digitala teknologier som språkassistenter och chatbots.
Rüdesheim: Utsikt över Rüdesheim am Rhein och de omkringliggande vinbergen. FOTO: DZT e.V./Francesco Carovillano
Rüdesheim: Utsikt över Rüdesheim am Rhein och de omkringliggande vinbergen. FOTO: DZT e.V./Francesco Carovillano

Petra Hedorfer, styrelseordförande i DZT, förklarar:

– Den snabba ökningen av internetbokningar, vilka nu ligger på 70 procent för semesterresor från Europa till Tyskland och på 80 procent för resor från resten av världen till Tyskland, synliggör det grundläggande inflytande som digital teknologi har på hela turismindustrins värdekedja. Onlinemedier är centrala element i vår marknadskommunikation och en ytterst viktig beståndsdel i en framgångsrik utveckling för Tysklands incomingturism. Vi är mycket glada att förbundsministeriet för ekonomi och energi (BMWi) via ett budgettillskott möjliggör ytterligare framtidsinvesteringar för att stärka Tysklands redan starka position i den hårdnande internationella konkurrensen.

Förstärkt närvaro på OTC-plattformar

42 procent av de globala online-resebokningarna utförs i dag via online-resebyråer enligt Phocuswright, varvid tre plattformar tillsammans kontrollerar mer än 90 procent av den europeiska marknaden. Genom en systematisk utökning av samarbetet med Online Travel Companies kan DZT öka räckvidden till potentiella tysklandsturister redan under inspirationsfasen. År 2017 utförde DZT ett pilotprojekt tillsammans med Expedia i Storbritannien, Schweiz, Danmark och Nederländerna under titeln 'Travelmatch' där användarna guidades genom olika bildvärldar och på så vis kunde definiera sina resepreferenser. DZT kommer att utföra ännu en makroregional kampanj på Expediaplattformen under 2018 i viktiga källmarknader som Storbritannien, Frankrike, Spanien, Italien och Danmark. DZT har dessutom initierat ett samarbetsprojekt samt en kampanj på en av de ledande OTC-plattformarna i Kina – Ctrip – tillsammans med sammanslutningen Magic Cities och Deutsche Bahn.

Innovativa eventformat

Att delta i internationella ledande mässor och egna events som workshops eller roadshows i de länder där DZT verkar är centrala element i DZT:s strategi för kunskapsförmedling och nätverkande. Genom att utöka plattformarna med virtual participation som livesändningar, online-presskonferenser, webbinarier eller Google hangouts får DZT en större räckvidd för sina events. Digitala element som virtual reality, augmented reality, robotics och live voting förstärker kommunikationen med deltagarna.

Ny teknologi

Redan i dag använder sig mer än en miljard människor runt om i världen av digitala assistenter och enligt experter kommer över 50 procent av sökningarna att utföras via språkassistenter år 2020. Just nu håller DZT på att utveckla ett pilotprojekt för att använda sig av den digitala språkassistenten Alexa i USA och Storbritannien, och de investerar även sina medel i andra projekt som handlar om användning av voice-program.

Läs mer om reselandet Tyskland på www.germany.travel.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Rüdesheim: Utsikt över Rüdesheim am Rhein och de omkringliggande vinbergen. FOTO: DZT e.V./Francesco Carovillano
Rüdesheim: Utsikt över Rüdesheim am Rhein och de omkringliggande vinbergen. FOTO: DZT e.V./Francesco Carovillano
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye