Tyska Turistbyrån

DZT-kampanj #DiscoverGermanyFromHome samlar aktuella aktiviteter på sociala medier

Dela
Stockholm den 2 april 2020 – Under den lockdown som råder i stora delar av världen samlar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) sina löpande marknadsföringsaktiviteter på samtliga globala sociala medier-kanaler i kommunikationskampanjen #DiscoverGermanyFromHome. Målet är att förmedla innehåll som är både inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt till morgondagens kunder. Kampanjen inkluderar virtuella upplevelseformat av destinationer från Tysklands alla 16 delstater. På så vis knyter man kontakt med potentiella Tysklandsbesökare som har möjlighet att upptäcka landet virtuellt. Förutom #DiscoverGermanyFromHome använder kampanjen även existerande hashtaggar som #staysafe, #stayathome och #traveltomorrow.
Sydliga vinvägen: blommande mandelträd. FOTO: © Rheinland-Pfalz Tourismus / Dominik Ketz
Sydliga vinvägen: blommande mandelträd. FOTO: © Rheinland-Pfalz Tourismus / Dominik Ketz

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– Vi fortsätter att vara aktiva, trots den rådande lockdown-situationen. Vi är verksamma på över 30 sociala medier-kanaler och håller intresset för reslandet Tyskland levande med inspirerande och informativa inlägg som är underhållande och interaktiva. Förutom att tilltala kunder direkt utnyttjar vi etablerade onlineverktyg för att vårda den aktiva dialogen med våra partners inom Tysklandsturismen och den internationella reseindustrin.

På grund av Coronakrisen har DZT flyttat alla planerade marknadsspecifika och globala marknadsföringsåtgärder, som de planerade kampanjerna ”German Summer Cities” och ”#WanderlustGermany”, till årets andra hälft. Vi har dock kommit så långt i förberedelserna att de digitala delarna kan startas med ett knapptryck.                   

Vi bevakar utvecklingen på de olika källmarknaderna och är redo att starta återhämtningsåtgärder, sätta nya datum för de olika kampanjerna och snabbt rulla ut marknadsanpassat kampanjinnehåll under årets andra hälft.

Bakgrund:

Tysklands incomingturism har på grund av den rådande Coronakrisen i princip helt stagnerat under de senaste veckorna. Reserestriktionerna gäller både inresor till Tyskland och utresor från de viktigaste källmarknaderna. Först när de administrativa åtgärderna i Tyskland och världen lättar är det möjligt att återuppta den affärsmässiga reseverksamheten.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sydliga vinvägen: blommande mandelträd. FOTO: © Rheinland-Pfalz Tourismus / Dominik Ketz
Sydliga vinvägen: blommande mandelträd. FOTO: © Rheinland-Pfalz Tourismus / Dominik Ketz
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye