Tyska Turistbyrån

DZT lanserar kampanj på temat ”30 år sedan muren föll”

Dela
Vid sidan av temakampanjen "100 år Bauhaus" och den digitala marknadsföringsoffensiven "German Summer Cities" har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) utvecklat ytterligare en global, viral kampanj på temat ”30 år sedan muren föll”.
East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel

Man planerar en omfattande liverapportering via influencers från källmarknader som är av stor betydelse för den tyska incomingturismen. Det centrala temat är det utökade turismutbudet i hela Tyskland 30 år efter Berlinmurens fall.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– Intresset för murens fall och Tysklands återförening är fortfarande utomordentligt högt utomlands. Vid de tidigare jubileerna utvecklade vi starka kampanjer för att kommunicera återföreningen som en stor vinst för tysklandsturismen. Inför 30-årsjubileet satsar vi stort på digital kommunikation med instagram-stories, marknadsföring via sociala medier och videoklipp.

Sedan år 1993 har man fört statistik över antalet utländska övernattningar i det återförenade Tyskland. Under perioden 1993 till 2017 ökade antalet övernattningar från 35 miljoner till knappa 84 miljoner vilket motsvarar en procentuell ökning med 142 procent. I de nya delstaterna inklusive Berlin steg antalet internationella övernattningar under samma period från 3,4 miljoner till 19,3 miljoner – ett plus på 462 procent.

DZT utvecklar sina årliga marketingkampanjer utifrån marknads- och benchmarkanalyser för att belysa reselandet Tysklands olika facetter, och lanserar dessutom riktade kampanjer för att uppmärksamma Tysklands mindre kända facetter.

Läs mer om reselandet Tyskland på www.germany.travel.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye