Tyska Turistbyrån

DZT lanserar kampanj på temat ”30 år sedan muren föll”

Dela

Vid sidan av temakampanjen "100 år Bauhaus" och den digitala marknadsföringsoffensiven "German Summer Cities" har Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) utvecklat ytterligare en global, viral kampanj på temat ”30 år sedan muren föll”.

East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel

Man planerar en omfattande liverapportering via influencers från källmarknader som är av stor betydelse för den tyska incomingturismen. Det centrala temat är det utökade turismutbudet i hela Tyskland 30 år efter Berlinmurens fall.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– Intresset för murens fall och Tysklands återförening är fortfarande utomordentligt högt utomlands. Vid de tidigare jubileerna utvecklade vi starka kampanjer för att kommunicera återföreningen som en stor vinst för tysklandsturismen. Inför 30-årsjubileet satsar vi stort på digital kommunikation med instagram-stories, marknadsföring via sociala medier och videoklipp.

Sedan år 1993 har man fört statistik över antalet utländska övernattningar i det återförenade Tyskland. Under perioden 1993 till 2017 ökade antalet övernattningar från 35 miljoner till knappa 84 miljoner vilket motsvarar en procentuell ökning med 142 procent. I de nya delstaterna inklusive Berlin steg antalet internationella övernattningar under samma period från 3,4 miljoner till 19,3 miljoner – ett plus på 462 procent.

DZT utvecklar sina årliga marketingkampanjer utifrån marknads- och benchmarkanalyser för att belysa reselandet Tysklands olika facetter, och lanserar dessutom riktade kampanjer för att uppmärksamma Tysklands mindre kända facetter.

Läs mer om reselandet Tyskland på www.germany.travel.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
East Side Gallery i Berlin. FOTO: visitBerlin/Philip Koschel
Ladda ned bild

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Internationella reseindustrin till Wiesbaden för GTM 2019 - Tysklands största incomingworkshop8.5.2019 11:30:35 CESTPressmeddelande

Från 12 till 14 maj kommer runt 500 representanter från den internationella reseindustrin från 51 länder till Wiesbaden med anledning av den 45:e GTM Germany Travel Mart™. Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) arrangerar GTM årligen i samarbete med växlande partnerregioner och -städer. Delstaten Hessens huvudstad Wiesbaden har varit värd för arrangemanget både år 1977 och 2005 så det blir tredje gången gillt i år.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum