DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept
Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanserar sin kampanj #WanderlustGermany som lockar med högkvalitativa erbjudanden med fokus på vandring och cykling i Tysklands variationsrika naturregioner. Kampanjen utförs tillsammans med premiumpartnern Mecklenburg-Vorpommern och kommer att lanseras omedelbart på 13 europeiska marknader.

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Med #WanderlustGermany tar vi fasta på trenden med naturnära och aktiva semestervarianter för att möta våra kunders växande behov av säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Med ett brett produktutbud, väl genomtänkta hygien- och säkerhetskoncept och förstklassig service välkomnar vi våra gäster att bege sig på upptäcktsfärd i Tysklands vackra natur. Genom att fokusera på digitala kommunikationsåtgärder och innovativa evenemang på lokala marknader med stor potential, ger vi riktade impulser till en nystart för Tysklands incomingturism. I kampanjen använder vi oss också av Tysklands positionering som resedestination med utmärkta hållbara erbjudanden för att på så vis stärka vår strategiska inriktning att fortsätta utveckla och utvidga området kvalitetsturism.
Inför lanseringen av kampanjen definierade DZT tre målgrupper: erfarna vandrare och cyklister som fokuserar på en aktiv semester, friluftsfamiljer som söker nya upplevelser samt njutningsmänniskor som kombinerar naturaktiviteter med kulinarisk konst.
Makroregional - korsmedial - målgruppsinriktad
Kampanjen #WanderlustGermany lanseras digitalt genom programmatisk annonsering och sociala medier-aktiviteter på totalt 13 europeiska marknader. DZT ger dessutom ytterligare impulser med evenemang på de sex främsta marknaderna i Danmark, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Polen och Schweiz.
#WanderlustGermany är en kampanj med ”social first-strategi” samt en korsmedial blandning av marknadsföringsaktiviteter. Kampanjen får ytterligare impulser genom reklam med stor räckvidd i sociala medier-kanaler, nyhetsbrev med tema och programmatisk marknadsföring på online-reseplattformar. Kampanjens två hashtaggar är: #WanderlustGermany och #NowIsYourTimeForGermany. Landningssidan www.germany.travel/wanderlust stöder kampanjen som ett inspirations- och informationsnav med målgruppspecifikt bild- och videoinnehåll. Målsidan har inbäddade videor i form av reseberättelser som har producerats av en content creator, samt en landskapsfilm. Delsidor möjliggör individuell partnerintegration.
DZT utför eventen på huvudmarknaderna från mitten av augusti till mitten av september som utomhusevenemang i enlighet med de lokala bestämmelserna. Eventen kommer att ha en cube event-modul som är ett mobilt informationsstånd med interaktiva element på temat natur och hållbarhet. Förutom deltagandet i dessa evenemang kan våra partners även delta i kampanjens framgångar via digital- och premiumpaket från DZT.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder

Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Interview with Petra Hedorfer, Chief Executive Officer of the German National Tourist Board (GNTB)16.12.2020 10:30:49 CET | Pressmeddelande
Assessment of the current situation in inbound tourism and a look ahead to the future of travel to Germany
DZT utnämns till ÖKOPROFIT®-företag 202029.10.2020 11:42:37 CET | Pressmeddelande
Utmärkelse för hållbara affärsmetoder – satsning som ÖKOPROFIT®-företag del av långsiktig hållbarhetsstrategi
Corona dämpar tysk incomingturism längre än väntat19.10.2020 14:07:12 CEST | Pressmeddelande
Uppdaterad studie från Tourism Economics på uppdrag av DZT – återhämtningsfas längre än förväntat – volymerna innan krisen uppnås först 2024 – fritidsresor av stor vikt för återhämtningen – stabil konkurrensposition i Europa
‘German Summer Cities 2021’ skapar nya impulser för stadsturism13.10.2020 13:41:13 CEST | Pressmeddelande
Med sin nya kampanj fokuserar Deutsche Zentrale für Tourismus på alternativa upplevelser
De 100 mest populära resmålen för internationella gäster i Tyskland under Coronaåret 20201.10.2020 17:55:02 CEST | Pressmeddelande
Även under den rådande Coronaperioden med många restriktioner är intresset för Tyskland som resmål stort bland potentiella internationella gäster. Mer än 13 000 utländska besökare från mer än 50 länder har deltagit i den aktuella undersökningen om Tysklands 100 mest populära resmål på DZT:s onlineportal.
Framgångsresultat med ofrivillig paus under jubileumsåret29.9.2020 11:47:17 CEST | Pressmeddelande
Återföreningen som nyckel för framgångssaga – ofrivillig paus p.g.a. Coronapandemin – utmärkt positionering i konkurrensen skapar möjligheter för återhämtning
Övertygande argument för natur- och aktivresmål i Tyskland27.8.2020 17:30:06 CEST | Pressmeddelande
Rekreationsturism fast förankrad i varumärkeskärnan – utmärkt konkurrensläge – övergenomsnittlig efterfrågan från källmarknader med hög volym – Tyskland som hållbart resmål
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum