DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:
– Med #WanderlustGermany tar vi fasta på trenden med naturnära och aktiva semestervarianter för att möta våra kunders växande behov av säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Med ett brett produktutbud, väl genomtänkta hygien- och säkerhetskoncept och förstklassig service välkomnar vi våra gäster att bege sig på upptäcktsfärd i Tysklands vackra natur. Genom att fokusera på digitala kommunikationsåtgärder och innovativa evenemang på lokala marknader med stor potential, ger vi riktade impulser till en nystart för Tysklands incomingturism. I kampanjen använder vi oss också av Tysklands positionering som resedestination med utmärkta hållbara erbjudanden för att på så vis stärka vår strategiska inriktning att fortsätta utveckla och utvidga området kvalitetsturism.
Inför lanseringen av kampanjen definierade DZT tre målgrupper: erfarna vandrare och cyklister som fokuserar på en aktiv semester, friluftsfamiljer som söker nya upplevelser samt njutningsmänniskor som kombinerar naturaktiviteter med kulinarisk konst.
Makroregional - korsmedial - målgruppsinriktad
Kampanjen #WanderlustGermany lanseras digitalt genom programmatisk annonsering och sociala medier-aktiviteter på totalt 13 europeiska marknader. DZT ger dessutom ytterligare impulser med evenemang på de sex främsta marknaderna i Danmark, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Polen och Schweiz.
#WanderlustGermany är en kampanj med ”social first-strategi” samt en korsmedial blandning av marknadsföringsaktiviteter. Kampanjen får ytterligare impulser genom reklam med stor räckvidd i sociala medier-kanaler, nyhetsbrev med tema och programmatisk marknadsföring på online-reseplattformar. Kampanjens två hashtaggar är: #WanderlustGermany och #NowIsYourTimeForGermany. Landningssidan www.germany.travel/wanderlust stöder kampanjen som ett inspirations- och informationsnav med målgruppspecifikt bild- och videoinnehåll. Målsidan har inbäddade videor i form av reseberättelser som har producerats av en content creator, samt en landskapsfilm. Delsidor möjliggör individuell partnerintegration.
DZT utför eventen på huvudmarknaderna från mitten av augusti till mitten av september som utomhusevenemang i enlighet med de lokala bestämmelserna. Eventen kommer att ha en cube event-modul som är ett mobilt informationsstånd med interaktiva element på temat natur och hållbarhet. Förutom deltagandet i dessa evenemang kan våra partners även delta i kampanjens framgångar via digital- och premiumpaket från DZT.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder
Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
En hyllning till romantiken, naturen och konsten24.4.2024 10:52:50 CEST | Pressmeddelande
Kala träd i isiga vinterlandskap, ruiner täckta av murgröna, himmel över det stormfyllda Östersjön och människor som begrundade naturen. Det var några av Caspar David Friedrichs favoritämnen. I sina teckningar och målningar fångade konstnären inte bara landskap, utan också de stämningar och känslor som låg bakom dem.
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum