Tyska Turistbyrån

DZT lanserar kampanjen #WanderlustGermany Kampanjen lanseras på 13 europeiska marknader – bred målgruppsstrategi – korsmedialt kampanjkoncept

Dela
Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) lanserar sin kampanj #WanderlustGermany som lockar med högkvalitativa erbjudanden med fokus på vandring och cykling i Tysklands variationsrika naturregioner. Kampanjen utförs tillsammans med premiumpartnern Mecklenburg-Vorpommern och kommer att lanseras omedelbart på 13 europeiska marknader.
Lüneburger Heide: Vandrare. FOTO: © lueneburger-heide.de / Dominik Ketz
Lüneburger Heide: Vandrare. FOTO: © lueneburger-heide.de / Dominik Ketz

Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, förklarar:

– Med #WanderlustGermany tar vi fasta på trenden med naturnära och aktiva semestervarianter för att möta våra kunders växande behov av säkerhet, kvalitet och hållbarhet. Med ett brett produktutbud, väl genomtänkta hygien- och säkerhetskoncept och förstklassig service välkomnar vi våra gäster att bege sig på upptäcktsfärd i Tysklands vackra natur. Genom att fokusera på digitala kommunikationsåtgärder och innovativa evenemang på lokala marknader med stor potential, ger vi riktade impulser till en nystart för Tysklands incomingturism. I kampanjen använder vi oss också av Tysklands positionering som resedestination med utmärkta hållbara erbjudanden för att på så vis stärka vår strategiska inriktning att fortsätta utveckla och utvidga området kvalitetsturism.

Inför lanseringen av kampanjen definierade DZT tre målgrupper: erfarna vandrare och cyklister som fokuserar på en aktiv semester, friluftsfamiljer som söker nya upplevelser samt njutningsmänniskor som kombinerar naturaktiviteter med kulinarisk konst.

Makroregional - korsmedial - målgruppsinriktad

Kampanjen #WanderlustGermany lanseras digitalt genom programmatisk annonsering och sociala medier-aktiviteter på totalt 13 europeiska marknader. DZT ger dessutom ytterligare impulser med evenemang på de sex främsta marknaderna i Danmark, Frankrike, Nederländerna, Österrike, Polen och Schweiz.

#WanderlustGermany är en kampanj med ”social first-strategi” samt en korsmedial blandning av marknadsföringsaktiviteter. Kampanjen får ytterligare impulser genom reklam med stor räckvidd i sociala medier-kanaler, nyhetsbrev med tema och programmatisk marknadsföring på online-reseplattformar. Kampanjens två hashtaggar är: #WanderlustGermany och #NowIsYourTimeForGermany. Landningssidan www.germany.travel/wanderlust stöder kampanjen som ett inspirations- och informationsnav med målgruppspecifikt bild- och videoinnehåll. Målsidan har inbäddade videor i form av reseberättelser som har producerats av en content creator, samt en landskapsfilm. Delsidor möjliggör individuell partnerintegration.

DZT utför eventen på huvudmarknaderna från mitten av augusti till mitten av september som utomhusevenemang i enlighet med de lokala bestämmelserna. Eventen kommer att ha en cube event-modul som är ett mobilt informationsstånd med interaktiva element på temat natur och hållbarhet. Förutom deltagandet i dessa evenemang kan våra partners även delta i kampanjens framgångar via digital- och premiumpaket från DZT.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Lüneburger Heide: Vandrare. FOTO: © lueneburger-heide.de / Dominik Ketz
Lüneburger Heide: Vandrare. FOTO: © lueneburger-heide.de / Dominik Ketz
Ladda ned bild

Dokument

Om

Tyska Turistbyrån
Tyska Turistbyrån
Box 27104
102 52 Stockholm

http://www.germany.travel/se/index.html

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande

Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye