DZT utvidgar sin framgångsrika kampanj #DiscoverGermanyFromHome
För att upprätthålla dialogen med morgondagens kunder under rådande lockdown var kampanjens initiala syfte att förmedla ett inspirerande, empatiskt och samtidigt informativt innehåll på ett underhållande och interaktivt sätt, och att sprida det via DZT:s mer än 30 sociala media-kanaler. Sedan mitten av april kompletteras det digitala informationsutbudet av en mikrosida med virtuella upplevelseformat för destinationer i Tysklands alla 16 delstater; Spotify-spellistor; en interaktiv karta; frågesport och matlagningsrecept – kort sagt, allt som skapar nyfikenhet och lust att uppleva reslandet Tyskland.
Kampanjen har kompletterats med en tre minuter lång film som presenterar resedrömmar om destinationen Tysklands mångfaldiga utbud. Filmen kan ses på DZT:s YouTube-kanal och på mikrosidan.
I nästa steg utvidgar DZT utbudet på mikrosidan med en AI-chatbot som förser potentiella Tysklandsresenärer med aktuell information om reseplanering, resesätt, juridiska aspekter och turismutbud.
Petra Hedorfer, styrelseordförande för DZT, berättar:
– Varumärket ’Reselandet Tyskland’ har en etablerad strålkraft som tillsammans med ett höggradigt flexibilitetstänk vid skapandet och utförandet av kampanjen, samt en mångsidig användning av digitala alternativ samverkar för att, trots rådande lockdown, hålla intresset för produkten levande. Med inspiration och information upprätthåller vi en aktiv dialog med våra kunder och våra kontakter i den internationella resebranschen. På så vis bygger vi grunden för att i framtiden kunna lansera framgångsrika återhämtningsprogram.
Utifrån den aktuella utvecklingen på de olika källmarknaderna kan återhämtningsåtgärder startas under årets andra hälft, kampanjer kan få nya startdatum och kampanjinnehåll som står i startgroparna kan snabbt kablas ut i enlighet med de olika marknadernas behov.
Förutom empatikampanjen till slutkunder informerar DZT även sina partners i den internationella resebranschen och inom tysklandsturismen med ständigt uppdaterad information om Corona-krisen, om DZT:s globala aktiviteter och den aktuella situationen på de 15 viktigaste källmarknaderna på onlineportalens tradesidor.
Bakgrund:
Tysklands incomingturism har på grund av den rådande Coronakrisen inom loppet av några veckor i princip helt stagnerat. Reserestriktionerna gäller både inresor till Tyskland och utresor från de viktigaste källmarknaderna. Först när de administrativa åtgärderna i Tyskland och i världen lättar är det möjligt att återuppta den affärsmässiga reseverksamheten.
Nyckelord
Kontakter
Ida LarcénPress- och webbansvarig
Tel:+46 8 665 18 85ida.larcen@germany.travelBilder
Dokument
Om
Tyskland - Det vänliga semesterlandet
På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel
Följ Tyska Turistbyrån
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån
Försvunnen ö i norra Tyskland funnen efter 662 år28.3.2024 10:05:47 CET | Pressmeddelande
Det finns vaga, skriftliga indikationer på att en större stad måste ha försvunnit i en förödande översvämningen år 1362. Men ingenting hittades. Första fynden skedde 1921 då en bonde vid lågvatten gick djupt ner i lerbottnen mellan ön Nordstrand och Hallig Südfall och upptäckte fåror, keramik och rester av en brunn. Det skulle kunna vara ett aprilskämt, men letandet efter ön Rungholt har en lång historia.
Save the date – DZT arrangerar Dagen för barriärfri turism för tolfte året i rad den 6 mars 2024 under turistmässan ITB Berlin.23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Under den 12:e Dagen för barriärfri turism (Tag des barrierefreien Tourismus) presenterar Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) nationella och internationella experter som avhandlar strategier och best practices på temat inkluderande resor.
Europamästerskapet 2024 i Tyskland ger positiva effekter för tysk incomingturism23.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Från den 14 juni kommer allt i Tyskland att handla om EM 2024. Till arenorna där de 51 matcherna utspelas välkomnar man 2,7 miljoner besökare och i fanzonerna räknar man med runt sju miljoner deltagare. EM kan generera en fyraprocentig ökning av övernattningsvolymen för tysk incomingturism.
Positivt resultat för reslandet Tyskland 2023 – DZT-prognos ser ytterligare tillväxtchanser för tysk incomingturism under 202423.2.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Europa är fortsatt den viktigaste källmarknaden – stark återhämtning från Asien och Nordamerika – kulturella höjdpunkter och UEFA EURO 2024 samt brett utbud av natursemestrar som ökar internationell efterfrågan
Tyska turistbyrån presenterar årets studieresor, kampanjer samt statistik från 2023.8.2.2024 16:05:01 CET | Pressmeddelande
Den 14 februari välkomnar Tyska Turistbyrån journalister och andra intressenter till ett hybridmöte med tema studieresor för journalister och influencers, kampanjer under året som kommer samt statistik från föregående år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum