Eckerö Linjen signs with Hogia and Visit Group

Eckerö Linjen, operator of ferry services between Sweden and Åland, has signed two new contracts for booking systems. To offer a more flexible and modern booking solution for its travellers, an agreement has been signed with Hogia Ferry Systems for bus and ferry bookings, and with Visit Group for Åland accommodation and tourism services.

Nearly one million people travel with the Eckerö Linjen each year.

Åland is a popular destination, and Eckerö Linjen is a major organiser of Sweden to Åland travel packages for both families and large groups. The crossing is also used by commuters as well as attracting day-cruise passengers. Nearly one million people travel with the Eckerö Linjen each year.

In order to remain competitive, Eckerö Linjen has invested in two new booking systems; one for bus and ferry booking and one for accommodation and activities on Åland. The two booking systems will be directly integrated so that it is simple for passengers to book their whole Åland stay via the Eckerö Linjen website.

"Changing reservation systems is big and costly affair. However, Eckerö Linjen want to keep up with the technology and latest developments in booking solutions, whilst maintaining our competitiveness in the market place, so it makes this a comparatively simple decision, "says Eckerö Linjen's Managing Director Tomas Karlsson.

"We have investigated several options, and conducted study visits in order to get a clear overview, as there are always pros and cons to any systems. As a result, we have chosen the same solution as ferry operator Destination Gotland. Their operations resemble ours to Åland in many ways. Gotland has the same challenges as Åland, an intense summer season and a much quieter winter.  It is also an island, which means that a holiday package often consists of ferry travel + accommodation, like us”, Tomas continues.

"We want to give our customers the opportunity to use the best systems and best suppliers in every part of their business, so our systems are designed to easily integrate with others. We are looking forward to developing our partnership with Visit Group and helping Eckerö Linjen to become even more competitive. In addition, we get the opportunity to deliver several integrated products from Hogia's product portfolio to support both bus and ferry bookings, which is even more exciting," said Niclas Blomström, Managing Director at Hogia Ferry Systems.

Eckerö Linjen's goal is to have its new booking solutions in operation for the 2019 summer season.

Nearly one million people travel with the Eckerö Linjen each year.

About Hogia Ferry Systems

Hogia Ferry Systems is a standard software supplier, providing ferry operators with reservation systems, advanced real-time passenger information systems and other transport related solutions. The main product is called the BOOKIT Reservation System.

Hogia Ferry Systems is part of the Hogia Group, one of Sweden's largest software companies. The Hogia Group comprises 27 companies in Scandinavia and the United Kingdom with over 600 employees. With software as a common denominator, the Hogia Group currently operates in three business areas: finance and business systems, human resource systems, and transport systems.

The transport business area focuses on delivering integrated solutions for ferry reservations, port terminal operating, road transport and public transport to customers in Europe, Asia, Australia, Africa, North and South America.

For more information please visit www.hogia.com

Hogia banar väg för nästa generations kollektivtrafik17.10.2018 09:00Pressmeddelande

Nu lanserar Hogia en ny molnprodukt som ska ge trafikföretagen en mer proaktiv störningshantering. Med all trafikinformation samlad på ett ställe blir det enklare att få en snabb överblick av situationen i kollektivtrafiken. Genom att man kan registrera händelser som skulle kunna påverka kollektivtrafiken får trafikföretagen bättre förutsättningar att agera innan störningen påverkar resenären. Målet är att ge resenären en smidigare resa så att fler väljer kollektivtrafiken istället för den egna bilen.

Möt Annika, vår egen säljcoach14.9.2018 15:18Nyheter

Vill du arbeta utåtriktat och fokusera på resultat? Då är säljobbet idealiskt. Men lyckorusen från de goda affärerna följs ibland av perioder av motgångar. Om du då snabbt får stöd och vägledning kan det rädda månadens resultat. På Hogia är Annika Bjurmalm heltidsanställd som säljcoach. – Som anställd har jag ingen inkörningstid. Jag känner alla som arbetar med försäljning och kan ge det individuella stöd som behövs för att utvecklas i rollen som säljare, säger Annika Bjurmalm.

Östgötatrafiken ger grönt ljus för ökad framkomlighet13.9.2018 10:00Pressmeddelande

Östgötatrafiken arbetar kontinuerligt med att förbättra framkomligheten för busstrafiken. Med kortare restid blir det attraktivare att välja att åka kollektivt istället för att ta bilen. Som ett led i att förbättra framkomligheten för bussarna investerar Östgötatrafiken nu i en ny molnprodukt, Hogia Traffic Light Priority, som skickar bussens position till trafikljusen för att få företräde.