Ecoride och Pilotfish Networks vinner Göteborgs Companipris 2017

Elcykelföretaget Ecoride och It-företaget Pilotfish Networks är vinnarna av Göteborgs Companipris 2017. Priset delades ut av Näringslivsgruppen på Göteborg & Co och kommunstyrelsens ordförande Ann-Sofie den 5 februari.

Prisutdelningen ägde rum i samband med Börssällskapets möte den 5 februari på Elite Park Hotel Avenue.

- Årets vinnare är två företag som båda har visat på stort entreprenörskap och nytänkande. De har genom innovativt arbete förändrat sina branscher och de är nu i den absoluta framkanten av utvecklingen, säger Lennart Johansson, chef för Näringslivsgruppen på Göteborg & Co. Han delade ut priserna tillsammans med kommunstyrelsens ordförande Ann-Sofie Hermansson.

Motivering Ecoride

Ecoride bildades 2007 av de unga bröderna Martin och Christian Walleräng som med inspiration från Kina ville ta elcykel till Sverige för att ge alla en chans att leva klimatsmartare och cykla mera. Ecoride är idag det ledande elcykelföretaget i Norden. Genom sin orädda inställning och kreativa förmåga att nyttja och föregå förändringarna i samhället har Ecoride visat på framgångsrikt företagande och är värdiga vinnare av Göteborgs Companipris 2017.

Motivering Pilotfish Networks

Pilotfish Networks som bildades 2000 är från början en spinoff från Ericsson. Företaget har tagit ”Internet of Things” till kollektivtrafiken och gjort den både smartare och bättre för miljön genom att utveckla system som optimerar och hanterar komplex trådlös datorkommunikation till och från mobila enheter. Genom att våga gå sin egen väg och tro på sin produkt har Pilotfish Networks skapat sig en unik ställning inom sin bransch. Det tillsammans med ett starkt medarbetarperspektiv gör Pilotfish Networks till värdiga vinnare av Göteborgs Companipris 2017.

Fakta om Göteborgs Companipris:

-Näringslivsgruppen på Göteborg & Co delar varje år ut Göteborgs Companipris till framgångsrika företag som drivs och utvecklas i Göteborgsregionen.

-Priset består av 25 000 sek och en silverstatyett.

-Companipriset har sedan det instiftades 1994 mottagits av cirka 60 företag.

Abonnera på våra pressmeddelanden.