Svensk Elektronik

ECS och S.E.E parallellt - en kraftfull kombination med starkt konferensprogram

Embedded Conference Scandinavia (ECS), ett av Europas största embeddededevenemang och Scandinavian Electronics Event (S.E.E.), som är Nordens största elektronikmässa, kommer att arrangeras parallellt den 4-5 november 2020 på Kistamässan i Stockholm.

Samordningen gör att branschen får den starkaste mötesplatsen för hela den nordiska elektronikindustrin på många år.

-    Vi är väldigt glada över att kunna gå ut med den här positiva nyheten trots att det är oroliga tider just nu, säger Mats Andersson, ordförande i Embeddedsektionen på Svensk Elektronik och ordförande i Embedded Conference konferenskommitté. – Det här kommer att bli ett toppevenemang för branschen och en plats för alla att mötas upp och göra affärer på.

Svensk Elektronik och BraMässor är i full gång med att planera alla detaljer när nu de båda evenemangen läggs parallellt. Dessutom genomför innovationsprogrammet Smartare elektroniksystem egna seminarier och föreningarna Kraftforum samt Intelec en egen konferens parallellt med ECS - S.E.E. Med dessa ledande evenemang tillsammans under ett tak så kommer Kistamässan under två dagar att fyllas av utställare och besökare, seminarier, internationella talare, prisutdelningar, mingel och mycket mer.

–   Vi är i full gång med att ta in förslag på presentationer på Embedded Conference och få in bidrag till Embedded Award, fortsätter Mats Andersson. – Väldigt många i branschen tycker det här var en väldigt bra lösning och för Svensk Elektroniks medlemmar så kommer det här att bli det största evenemanget på länge.

För vidare information, se www.see-event.se och www.embeddedconference.se eller vänligen kontakta: mats@madev.se , +46 70 108 09 03

På ECS arrangeras även tävlingen Swedish Embedded Award – läs mer och anmäl ditt bidrag här senast den 11 september: www.swedishembeddedaward.se/

Mats Andersson,
ordförande i konferenskommittén

08 782 08 50https://www.svenskelektronik.se/
Om Svensk Elektronik

I framkant för ditt företag - och för hela elektronikindustrin.

Sveriges största branschnätverk.

Svensk Elektronik är Sveriges ledande branschorganisation för tillverkare, utvecklare och leverantörer inom elektronik. Våra medlemsföretag utgör tillsammans landets största nätverk inom elektronikindustrin och bildar branschens viktigaste mötesplats för samverkan och affärer.

Följ Svensk Elektronik