Ecster ger kunderna möjlighet att betala med Samsung Pay

Från och med den 6 februari kan kunder med Ecster-kort eller profilerade kort från Ecster, använda Samsung Pay för att betala i de flesta butiker, restauranger och caféer. NFC- och MST-teknik möjliggör säkra kontaktlösa transaktioner och kompatibilitet med i princip alla nya och befintliga betalterminaler i Sverige.

- Det är riktigt roligt att kunna erbjuda våra kunder möjlighet att betala med Samsung Pay. På det sättet har kunden alltid tillgång till Ecster-kortet och kan enkelt bekräfta köpet med fingeravtryck, iris eller kod i mobilen. Detta är ett viktigt steg mot den flexibilitet och enkelhet som vi vill erbjuda våra kunder, säger Katarina Hedegaard-Friis, Customer Success Manager på Ecster.

I samband med lanseringen skänker Samsung en krona till Barncancerfonden för varje köp kunden gör med Samsung Pay fram till och med 28 februari. För att bidra måste kunden gå med i kampanjen via Samsung Pay-appen.

Samsung Pay finns tillgänglig i alla nyare Samsung telefoner samt i Gear S3. Lista över alla kompatibla enheter finns på samsung.com/pay. Mer information om samarbetet och hur man kommer igång finns på: www.ecster.se/ecster-kortet/samsung-pay

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sanna K Augustsson
Presskontakt Ecster
sawi02@ecster.se

Katarina Hedegard-Friis
Customer Success Manager
kahe31@ecster.se

Om Ecster
Ecster, erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster AB är ett dotterbolag i Handelsbankenkoncernen.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerar världen och formar framtiden med innovativa idéer och teknologier. Samsung omdefinierar världen för tv, smartphones, wearables, tablets, vitvaror, nätverkssystem, minne, halvledare samt LED-lösningar. För att upptäcka mer besök det officiella nyhetsrummet http://news.samsung.com.

Samsung Pay
Samsung Pay, en enkel och säker mobil betaltjänst från Samsung Electronics som fungerar nästan överallt där du kan betala med kort. Samsung Pay bygger på specialutvecklad teknik och använder Near Field Communication (NFC) och Magnetic Secure Transmission (MST). Samsung driver en öppen samarbets- och partnermodell för att erbjuda den bästa möjliga kundupplevelsen och utvecklar ständigt ekosystemet av samarbetspartners för att ge konsumenterna större flexibilitet. Samsung Pay är kompatibel med utvalda kort och Samsung-enheter. Besök www.samsung.se/pay för mer information.