Ecster lanserar betaltjänst online i Finland

Nu lanserar Ecster sin första betallösning för näthandel på den finska marknaden. Det innebär att handlare på båda sidor av Östersjön kan erbjuda sina kunder samma sömlösa köpupplevelser.

– Ecster är starka inom betallösningar för fysisk butik i Finland och det är väldigt roligt att vi nu också kan erbjuda våra handlare en online-betaltjänst, säger Jari Kollani, Chief Operating Officer för Ecster i Finland.

Tidigare i år lanserades Ecster i Finland. Det innebär bland annat att det svenska Ecster-kortet fått ett finskt syskon i Ecster-Kortti och en gemensam plattform för webbsida och inloggade sidor i båda länderna. Nu kan handlare också erbjuda sina kunder delbetalning på nätet.

– För oss är det viktigt att utveckla våra produkter och tjänster tillsammans med våra säljföretag så att konsumenten får den bästa möjliga köpupplevelsen både före, under och efter köpet. Att bredda vårt produktutbud till säljföretag i Finland är en viktig milstolpe för oss i vår nordiska ambition, säger Sanna K Augustsson, vd på Ecster.

Kärnan i Ecsters betallösningar är att erbjuda samma köpupplevelse oavsett var köpet sker och en ansvarsfull kreditgivning som säkerställer att den som handlar både kan betala av sin skuld och ha pengar över till annat. Nöjda kunder som har kontroll över sina köp blir återkommande kunder, vilket gynnar både kunden och handlaren.

I oktober 2020 skapades en finsk filial till Ecster AB då Aktiivirahas verksamhet förvärvades från tidigare ägaren Handelsbanken Rahoitus. Varumärket Ecster lanserades i Finland i mars 2021.

Det här är Ecster