Ecster Pay blir nu tillgänglig i ännu en e-handelsplattform – E37

Ecster tar ytterligare ett steg framåt i kampen om kunderna på nätet och har nu skrivit avtal med ännu en viktig och stor plattform som används av många. E37 har i dag cirka 200 återförsäljare som använder deras plattform vars fokus ligger på att göra det enklare att driva en lönsam webbshop.

- Vi valde att samarbeta med Ecster för att vi båda har en ambition att göra det enklare att handla och skapa lönsammare affärer med fler nöjda och återkommande kunder. Ecster tänker precis som vi och därför var det ett självklart val för oss, säger Peter Kansell från E 37.

Med Ecster Pay kan konsumenten välja det betalsätt som passar dem bäst. Kassan kommer sedan ihåg senast valda betalsätt, vilket underlättar inför nästa köp. Identifieringen sker med Mobilt BankID och innebär att köp sker lika enkelt oavsett om det är i mobilen, plattan eller datorn. Kunden kan även välja att få sin vara levererad till annan adress än bokföringsadressen vilket ökar flexibiliteten för kunden.

Ett av Ecsters säljföretag som använder Ecster Pay är Bright123.

- Vi ville ha en betalleverantör som inser  att den påverkar kundens upplevelse både före, under och inte minst efter köpet, säger Björn Winblad ägare/VD på Bright 123. Val av fel leverantör kan leda till missnöjda kunder vilket naturligtvis skulle påverka upplevelsen av vårt varumärke. Därför hade vi behov av en aktör som ger våra kunder en bra upplevelse genom hela köpprocessen vilket Ecster bevisligen verkligen gör. Vill man få lönsamma affärer i dag måste fokus ligga på själva köpupplevelsen där kunden förstår alla delmoment av köpet vilket i sin tur leder till nöjda och återkommande kunder. Vi valde Ecster för att de levererar på just alla dessa viktiga punkter.

Presskontakt Ecster
Anna Parmström
anpa06@ecster.se

Head Product & Business Development
Urban Höglund
urho01@ecster.se

Om Ecster

Ecster erbjuder betaltjänster och lojalitetsprogram för handeln riktat mot både säljföretag och konsumenter. Ecster är en del av Handelsbankenkoncernen.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.