EFN – Sveriges bästa ekonomi-TV satsar lokalt

EFN startar lokala redaktioner med syfte att bevaka ekonomi och svenskt näringsliv i hela landet. EFN startades 2011 och vann i år för andra året i rad utmärkelsen Sveriges bästa ekonomi-TV. Nu tar EFN nästa steg och startar fem lokala ekonomiredaktioner spridda över hela landet.
Programledare på EFN.

– Jag ser fram emot att EFN tar steget för att bli en genuint rikstäckande kanal. När traditionella medier drar ner känns det väldigt roligt och framför allt viktigt att satsa på kvalificerad ekonomijournalistik lokalt, säger Charlotte Stjerngren, chefredaktör EFN.

Leo Lagercrantz, mångårig medarbetare på EFN och tidigare chefredaktör, är tillbaka för att leda satsningen, tillsammans med redaktionschef Anna Fagerström. De lokala redaktionerna kommer att sända dagligen för att spegla den lokala utvecklingen och näringslivet.

– Det händer spännande saker inom näringslivet i hela landet och det finns en viktig roll för EFN att fylla. Det ska bli oerhört roligt att få ta sig an den här viktiga och spännande satsningen, säger Leo Lagercrantz.

Så snart lokalredaktionerna är bemannade börjar sändningar från fem orter; Stockholm, Göteborg, Malmö, Gävle och Umeå.

– Jag ser fram emot att EFN nu flyttar bevakningen ett steg närmare våra tittare och erbjuder lokal kvalificerad ekonomijournalistik, säger Mikaela Strand, vd EFN.

För ytterligare information kontakta:

Charlotte Stjerngren, chefredaktör EFN, +46 708 76 87 87

Leo Lagercrantz, EFN, +46 703 60 15 07

Mikaela Strand, vd EFN, +46 703 40 43 59

Programledare på EFN.

EFN står för Ekonomi- och FinansNyheterna. Vi förser dig med de viktigaste nyheterna om din privatekonomi, börs- och finans, näringsliv med små och stora företag, makroekonomi och internationell ekonomi. Allt är kostnadsfritt och lätt tillgängligt i webb-tv, dator, smartphone och surfplatta. EFN samlar allt om ekonomi i en enda kanal.