Efter högt biljettryck till Peter Jöback och showen "Med hjärtat som insats" släpps nu fler datum till Cirkus

Efter stor efterfrågan och högt biljettryck till Peter Jöback och kommande showen "Med hjärtat som insats” släpps idag fler datum till höstens show på Cirkus i Stockholm. Glädjande nyheter för Peter Jöback, som just nu återigen befinner sig på Broadway och där han gör succé i huvudrollen på "Phantom of the Opera's" 30 års jubileum.

2Entertain - part of Moment Group

"Med hjärtat som insats" utspelar sig mitt i livet som Peter Jöback själv beskriver det och är en hyllning till svunna epoker och nutid berättad någonstans i gränslandet mellan filmens språk och scenens uttryck. Peter Jöback och hans kreativa team Hans Marklund och Magnus Renfors är hjärnorna bakom denna storslagna musikupplevelse som är så pass unik i dess slag att den gett upphov till ett helt nytt koncept som de kallar ”POPTEATER”.

Cirkus förvandlas till en arenateater och publiken kastas in mitt i händelsernas epicentrum. Showen begränsas lika lite av scenens yta som fantasins gränser, vad är egentligen dröm och vad är verklighet?

Vi välkomnar dig till en oförglömlig kväll - en annorlunda arena- och totalupplevelse med musik, dans, mat och dryck med premiär den 20 september på Cirkus, showens spelas fredagar och lördagar hela hösten.

NYTILLKOMNA SHOWDATUM:

Regi/manus: Hans Marklund

Premiär 20 september
Föreställningens längd: 100 minuter

Biljettalternativ: Dinnershow-biljett inkl. middagspaket eller endast showbiljett
Läs mer och boka biljetter: www.showtic.se/peterjoback/

"Med hjärtat som insats” produceras av: 2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment.

För mer information och kontakt med Peter Jöback, hör av er till Helene Wigren PR & Beyond: helene.wigren@prbeyond.se eller anna.vfg@prbeyond.se

______________________________________________________________________________________

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Foto: Aida Chehrehgosha, Peter Jöback - Med hjärtat som insats

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.