Efter kundklubbs-succén: Lidl lanserar bonussystem

I oktober förra året lanserade Lidl sin första kundklubb i Sverige vilket snabbt blev en succé. Genom appen Lidl Plus får kunderna tillgång till rabatter och kampanjpriser samtidigt som kvitton och kuponger samlas för en smidigare köpupplevelse. Nu, ett halvår senare, lanseras ett bonussystem för att ytterligare premiera trogna kunder. Med start den 1 maj får Lidls kunder återbäring i form av värdekuponger när de registrerar sina köp i Lidl Plus.

Genom kundklubben Lidl Plus kan livsmedelskedjans kunder ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger. Dessutom finns butiksinformation, chansen att delta i undersökningar och möjlighet att få digitala kvitton. Med det nya bonussystemet, som precis som Lidl plus kommer utvecklas med tiden, kommer lojala kunder få ytterligare förmåner; ju mer du handlar, desto mer får du tillbaka.

- Sedan vi startade Lidl Plus har vi varit lyhörda inför våra kunders önskemål och tagit in förslag om förbättringar och nya funktioner. Det känns riktigt kul att vi nu ett halvår senare kan erbjuda ett bonussystem som ger tillbaka ännu mer till kunderna. Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett matbudget, och bonussystemet ger ett stort mervärde för alla som handlar på Lidl och är registrerade i Lidl Plus, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Bonus direkt när en nivå uppnåtts
När en kund nått en bonusnivå kommer kupongen omedelbart finnas i Lidl Plus-appen och vara tillgänglig för användning på valfritt kommande köp, oavsett när under månaden nivån uppnås. I Lidl Plus-appen kan kunderna enkelt hålla koll på sina bonusnivåer och särskilda villkor för den aktuella månaden.

Bonusgrundande belopp nollställs den första dagen i varje månad. De erhållna bonuskupongerna kan inte användas för att ge rabatt på alkoholhaltiga drycker, tobaksprodukter, pant eller presentkort.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Mer svensk mat hos Lidl22.6.2021 11:01:02 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sverige fortsätter sin storsatsning på ett utökat sortiment av svensk mat. Andelen mat från svenska leverantörer fortsätter att öka och tar ytterligare plats på Lidls hyllor. Det har gått ett drygt år sedan Lidl startade ett snabbspår för små, svenska matproducenter vilket lett till ett stort antal nya leverantörer. Nu har samarbete inletts med ytterligare tre producenter – Kling Glass, Östgötasvamp och Mjälloms Tunnbröd.

Lidl Sverige finansierar ökad kunskap om cirkulär återvinning av plast16.6.2021 09:43:29 CEST | Pressmeddelande

Som en del i en global plaststrategi - REset Plastic, arbetar Lidl på internationell nivå för att aktivt minska mängden plast i hela kedjan. Nu har KTH, genom finansiellt stöd från Lidl Future Initiatives ”Plastutmaningen”, gått i mål med projektet Kemisk återvinning för cirkulära strömmar av plastavfall. Ett projekt som stärker kunskapen om hur vi kan öka den cirkulära återvinningen av plast - kunskap som kommer att komma forskningen, livsmedelsbranschen och i slutändan även konsumenter till nytta framöver.