Efter kundklubbs-succén: Lidl lanserar bonussystem

I oktober förra året lanserade Lidl sin första kundklubb i Sverige vilket snabbt blev en succé. Genom appen Lidl Plus får kunderna tillgång till rabatter och kampanjpriser samtidigt som kvitton och kuponger samlas för en smidigare köpupplevelse. Nu, ett halvår senare, lanseras ett bonussystem för att ytterligare premiera trogna kunder. Med start den 1 maj får Lidls kunder återbäring i form av värdekuponger när de registrerar sina köp i Lidl Plus.

Genom kundklubben Lidl Plus kan livsmedelskedjans kunder ta del av rabatter, erbjudanden och digitala kuponger. Dessutom finns butiksinformation, chansen att delta i undersökningar och möjlighet att få digitala kvitton. Med det nya bonussystemet, som precis som Lidl plus kommer utvecklas med tiden, kommer lojala kunder få ytterligare förmåner; ju mer du handlar, desto mer får du tillbaka.

- Sedan vi startade Lidl Plus har vi varit lyhörda inför våra kunders önskemål och tagit in förslag om förbättringar och nya funktioner. Det känns riktigt kul att vi nu ett halvår senare kan erbjuda ett bonussystem som ger tillbaka ännu mer till kunderna. Vi vill att det ska vara fördelaktigt att handla hos oss, oavsett matbudget, och bonussystemet ger ett stort mervärde för alla som handlar på Lidl och är registrerade i Lidl Plus, säger Robert Stekovic, kommersiell direktör på Lidl Sverige.

Bonus direkt när en nivå uppnåtts
När en kund nått en bonusnivå kommer kupongen omedelbart finnas i Lidl Plus-appen och vara tillgänglig för användning på valfritt kommande köp, oavsett när under månaden nivån uppnås. I Lidl Plus-appen kan kunderna enkelt hålla koll på sina bonusnivåer och särskilda villkor för den aktuella månaden.

Bonusgrundande belopp nollställs den första dagen i varje månad. De erhållna bonuskupongerna kan inte användas för att ge rabatt på alkoholhaltiga drycker, tobaksprodukter, pant eller presentkort.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl i samarbete för banbrytande förpackning i återvunnen konsumentplast12.5.2021 15:00:53 CEST | Pressmeddelande

Med hjälp av finansiellt stöd från Lidl Sverige arbetar Trioworld tillsammans med forskningsinstitutet RISE på att ta fram en förpackning för livsmedel innehållande återvunnen konsumentplast. Under förutsättning att alla tester och certifieringar faller väl ut planeras den nya förpackningen lanseras i Lidls butiker. Förpackningen, vars innehåll ännu är hemligt, tas fram i samarbete med Trioworld, RISE och Findus.

Lidl Sverige inviger sitt nya huvudkontor i Barkarbystaden12.4.2021 11:00:00 CEST | Pressmeddelande

Idag invigde snabbväxande Lidl Sverige sitt nya huvudkontor i Barkarbystaden då Sverigechef Johan Augustsson klippte invigningsbandet i Corona-säker miljö. På det nya, över 15 000 kvadratmeter stora huvudkontoret, kommer drygt 400 av Lidls ca 5 000 anställda att sitta framöver. I och med det nya huvudkontoret kraftsamlar Lidl ytterligare för att skärpa konkurrensen och utmana de stora dominanterna på den svenska livsmedelsmarknaden.