Efter lyckad säljstart släpper Einar Mattsson ytterligare lägenheter till försäljning i brf Telefoncentralen

I bästa läget på Telefonplan, intill Konstfack och endast hundra meter från tunnelbanan, utvecklar Einar Mattsson 157 bostäder i brf Telefoncentralen. Här planerar vi för att våra kunder kan börja flytta in under första kvartalet 2022. Redan nu pågår byggnationen för fullt, så att köpare kan följa huset under uppbyggnaden.

Nu på söndag den 11 april klockan 15.00 på webbplatsen brftelefoncentralen.se släpps ytterligare 51 lägenheter. Vid den första säljstarten var det högt tryck, då drygt 100 personer hade tagit en digital kölapp inom 30 sekunder.

— Här kan du välja en välplanerad lägenhet i ett plan eller en ateljébostad med fem meter i takhöjd och egen ingång. Alla bostäder är nyckellösa och har tillgång till gemensamma takterrasser med växthus, pergola och möjlighet till stadsodling, fortsätter Jonas Palén, sälj- och marknadschef, Einar Mattsson Projekt AB.

Projektutvecklare Martin Michalski, Einar Mattsson Projekt AB, fortsätter:
— Målet är att ge hela området ett kvalitetslyft. Vi har tagit särskild hänsyn till social hållbarhet och miljö och det nya kvarteret som också certifieras för miljöbyggnad. Det innebär att torget blir en tryggare och plats än tidigare med mer service, fler sociala ytor, odling på taken, ny konst i entréplan och högkvalitativa bostäder här.

Om Brf Telefoncentralen — miljöbyggnad, ateljébostäder, service och glaskonst
På marken som förvärvades från Vasakronan 2019, byggs nu kvarterets tre nya hus med 157 bostäder. I projekteringen har vi tagit särskild hänsyn till hållbarhetsaspekter som socialt värdeskapande och miljö. Husen är projekterade för certifiering inom ramen för Miljöbyggnad och innehåller bland annat laddplatser för elbilar i garaget.

Glaskonst
Som i alla Einar Mattssons projekt så tillför vi konst till platsen. I brf Telefoncentralen är det i form av handblåsta glasprismor skapade av glaskonstnären Simon Klenell. Alla prismor upprepas i den tryggande belysningen på innergården.

Torget ny samlingspunkt för matglada i området
I direkt anslutning till torget kommer restaurangerna Brödernas, Bankomat och Sushi Rebellion att finnas med möjlighet till uteserveringar. Det sociala livet fortsätter på husens generösa takterrasser för alla boende. Här finns plats för möten, mingel, avkoppling och stadsodling.
Övriga delar av bottenplan kommer att innehålla ateljélägenheter med en takhöjd på fem meter i två våningar, och en egen ingång. Alla lägenheter är effektivt planerade med stora och vackra fönster.

Läs mer om brf Telefoncentralen här

”Ett ärligt och stolt företag med en fin historia” — fredagsporträttet med Jonas Palén16.4.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Jonas Palén är sälj- och marknadschefen som är uppväxt i byggbranschen. Han låter som en riktig söderkis och har haft grönrandiga fotbollströjor på sig sedan barnsben. Han har en enorm humor, har ansvarat för försäljningen av många framgångsrika bostadsprojekt och ligger alltid i framkant vad gäller relationen till kunderna. I skogen och i köket hittar han lugnet och är idag en tryggare chef än tidigare. Han tycker koncerns finans- och analys-avdelning är fantastisk, men har en komplicerad relation med Malta. Här är han, allas vår ”Palle”:

”Jag har fått utvecklas i en trygg miljö med duktiga och hjälpsamma kollegor” — fredagsporträttet med Boris Dundjerovic9.4.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Boris Dundjerovic är en humoristisk, genomtrevlig och vältalig Einar Mattsson-anställd i sina bästa år. Med sin nyfikenhet, med hårt arbete och förmågan att studera andra, har han tagit flera karriärskliv under sina fem år i koncernen. Boris tänkte jobba med design av tyska bilar, men blev istället ekonom. Vad skulle en reklamfilm om Einar Mattsson innehålla om Boris fick göra den? Använder han Whisky för att koppla av? Ja, hans hund Whisky alltså. Det och mycket mer får du svar på i veckans fredagsporträtt.

"Vi jobbar med något så viktigt som bostäder – människors hem" — fredagsporträttet med Fanny Brodin26.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Fanny Brodin är en uppmärksam och omtänksam medarbetare med skarpt intellekt. Efter åren som koncernledningsassistent blev hon uttagen till koncernens trainee-program. Efter lärorika år i olika funktioner i de olika bolagen så jobbar hon idag med digitalisering. Hon älskar mat, mode, litteratur och hänger med i samhällsdebatten. Men det är i Arilds bokskogar, vid havet, på vingården, som Fanny njuter som mest.

”Jag vill bygga hus som jag själv vill bo i” — fredagsporträttet med projektchef Lars Thorén19.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Lars Thorén började för bara några veckor sedan som projektchef i koncernens byggbolag. Han har inte bara en snickar-bakgrund, utan har även ett annat yrke på sitt CV. Under de kommande åren kommer Lars och hans team ha fullt upp med att bygga bostäder som han själv kan tänka sig bo i. Nu ägnas dagarna till att möta medarbetare, lära sig koncernen och inte minst att lära sig alla nya strukturer och system.

“Det som lockar är att vi ansvarar för helheten” — fredagsporträttet med Lisa Isberg12.3.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Lisa Isberg har ett brett kontaktnät. LinkedIn-gratulationerna fullkomligt vällde in till både Lisa och Einar Mattsson när nyheten att hon skulle börja kommunicerades. Nästa vecka börjar Lisa som affärsutvecklare på Einar Mattsson Projekt. Vi ställde därför frågor till henne om förväntningar, om jobbet, om stadsbyggnadsfrågor och inte minst lite om vem hon är privat.