Efter lyckad säljstart släpper Einar Mattsson ytterligare lägenheter till försäljning i brf Telefoncentralen

I bästa läget på Telefonplan, intill Konstfack och endast hundra meter från tunnelbanan, utvecklar Einar Mattsson 157 bostäder i brf Telefoncentralen. Här planerar vi för att våra kunder kan börja flytta in under första kvartalet 2022. Redan nu pågår byggnationen för fullt, så att köpare kan följa huset under uppbyggnaden.

Nu på söndag den 11 april klockan 15.00 på webbplatsen brftelefoncentralen.se släpps ytterligare 51 lägenheter. Vid den första säljstarten var det högt tryck, då drygt 100 personer hade tagit en digital kölapp inom 30 sekunder.

— Här kan du välja en välplanerad lägenhet i ett plan eller en ateljébostad med fem meter i takhöjd och egen ingång. Alla bostäder är nyckellösa och har tillgång till gemensamma takterrasser med växthus, pergola och möjlighet till stadsodling, fortsätter Jonas Palén, sälj- och marknadschef, Einar Mattsson Projekt AB.

Projektutvecklare Martin Michalski, Einar Mattsson Projekt AB, fortsätter:
— Målet är att ge hela området ett kvalitetslyft. Vi har tagit särskild hänsyn till social hållbarhet och miljö och det nya kvarteret som också certifieras för miljöbyggnad. Det innebär att torget blir en tryggare och plats än tidigare med mer service, fler sociala ytor, odling på taken, ny konst i entréplan och högkvalitativa bostäder här.

Om Brf Telefoncentralen — miljöbyggnad, ateljébostäder, service och glaskonst
På marken som förvärvades från Vasakronan 2019, byggs nu kvarterets tre nya hus med 157 bostäder. I projekteringen har vi tagit särskild hänsyn till hållbarhetsaspekter som socialt värdeskapande och miljö. Husen är projekterade för certifiering inom ramen för Miljöbyggnad och innehåller bland annat laddplatser för elbilar i garaget.

Glaskonst
Som i alla Einar Mattssons projekt så tillför vi konst till platsen. I brf Telefoncentralen är det i form av handblåsta glasprismor skapade av glaskonstnären Simon Klenell. Alla prismor upprepas i den tryggande belysningen på innergården.

Torget ny samlingspunkt för matglada i området
I direkt anslutning till torget kommer restaurangerna Brödernas, Bankomat och Sushi Rebellion att finnas med möjlighet till uteserveringar. Det sociala livet fortsätter på husens generösa takterrasser för alla boende. Här finns plats för möten, mingel, avkoppling och stadsodling.
Övriga delar av bottenplan kommer att innehålla ateljélägenheter med en takhöjd på fem meter i två våningar, och en egen ingång. Alla lägenheter är effektivt planerade med stora och vackra fönster.

Läs mer om brf Telefoncentralen här

Arbetsmiljöveckan 2024: Trygga team och säkra beteenden stärker en god arbetsmiljö24.4.2024 05:56:00 CEST | Nyheter

Varje år genomför Einar Mattsson-koncernen en hel vecka där alla medarbetare deltar i olika aktiviteter och fördjupningar kring den gemensamma arbetsmiljön. Arbetsmiljön är allas ansvar och tillsammans skapas förutsättningar för en säker, trygg och inkluderande arbetsplats. KMA-samordnaren Veronica Axeen har en särskilt en viktig roll i Einar Mattsson Byggnads AB plus arbetet tillsammans med underentreprenörerna. Så här halvvägs in i Einar Mattssons arbetsmiljövecka tar vi en avstämning med Veronica.

Einar Mattsson 2023 – året då vi gick mot strömmen22.4.2024 06:03:00 CEST | Pressmeddelande

2023 blev ett år med dystra rubriker. För oss på Einar Mattsson blev det ändå ett år fyllt med en målmedveten och långsiktig arbetsinsats. Vi utvecklade vårt hållbarhetsarbete, renoverade och byggde nytt, sålde och hyrde ut bostäder, attraherade nya förvaltningskunder och ny kompetens. Vi hade 441 bostäder i produktion och ca 1400 byggrätter i projektportföljen. Einar Mattssons förvaltningsbolag tog hand om ca 14 000 bostäder till ett värde om 57 mdr. Koncernens resultat efter finansnetto blev 160 mkr (142 mkr).