Efter pandemin - nu hårdsatsar Korpen Gotland

Korpen Gotland och hela idrottsrörelsen på Gotland har haft ett par tuffa år under pandemin. Motion och idrott har liksom mycket annat stängt ner. Men nu kan äntligen den fysiska aktiviteten börja blomstra igen. Och Korpen Gotland rustar för en ny motionsvåg och utökar sina lokaler med ett nybyggt gym och fik. Imorgon, lördag, är det invigning!

Verksamhetschef Marie Flodman och kanslisten Ulrica Larsen i det nybyggda fiket hos Korpen Gotland

-Vi har kämpat med näbbar och klor för att hålla näsan över vattnet under pandemin, säger Marie Flodman som är verksamhetschef på Korpen Gotland. Därför känns det helt underbart att vi kan klippa premiärbandet till vår utökade verksamhet.

Korpens lokaler på Hyvelgatan i Visby firar tio år. Lokalen i Skarphäll har under några månader genomgått en ansiktslyftning och utökning av sin verksamhet. Expansionen innebär att korpmedlemmarna nu även får möjlighet att träna på den nya gymmet och dessutom pusta ut på en ny cafeteria.

Imorgon, den 8 april, är det bandklippning och invigning mellan 10 och 15.

Marie Flodman, verksamhetschef Korpen Gotland

Korpens projekt får 8 000 seniorer att motionera under pandemin7.2.2022 11:59:51 CET | Pressmeddelande

Över 350 ledare har utbildats digitalt under 2021 och totalt är det närmare 8 000 seniorer som har genomfört olika typer av motionsaktiviteter tack vare projekt Aktiv Senior. Trots pandemitider har både utbildning och aktiviteter kunnat genomföras. Både Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet och pensionärsorganisationen PRO har haft en utarbetad strategi för att nå ut till seniorer som annars varit isolerade och inaktiva.