Efter publiksuccén – nu förlängs The Phantom of the Opera på Cirkus med 30 extra föreställningar i vår

2Entertain - Part of Moment Group

I september hade den svenska versionen av världens största musikal, "The Phantom of the Opera", premiär på Cirkus i Stockholm – med Peter Jöback som Fantomen och Emmi Christensson som Christine Dáae i denna magnifika uppsättning. Det blev en supersuccé med en nästintill 100-procentig platsbeläggning hittills! Efter biljettrusning även till vårens föreställningar förlänger man nu säsongen in i maj månad. Biljetterna till de 30 sista föreställningarna släpps i morgon 25/11.

– Jag är så otroligt glad över det enorma mottagande vi får från press och publik! Det är en majestätisk produktion med alla fantastiska människor i teamet, både på och bakom scenen. Det här är ett stort härligt teamwork och jag är stolt över att både spela Fantomen och vara medproducent, säger Peter Jöback.

The Phantom of the Opera är en av världens mest storslagna musikaler och har setts av mer än 140 miljoner människor. Den sattes upp i Stockholm 1989-1995 på Oscarsteatern och den blev då en av Sveriges största teatersuccéer. Nypremiären på Cirkus i Stockholm hösten 2016 markerade även 30 år sedan musikalen sattes upp för första gången på Her Majesty’s Theatrei Londons West End. Sveriges största musikalstjärna Peter Jöback spelar The Phantom, en roll som han hyllats för både på Broadway och West End och han är en av endast fyra skådespelare som gjort rollen på båda sidor av Atlanten.

– Kombinationen Peter Jöback och Fantomen har gjort denna produktion till den mest framgångsrika i Skandinavien på 10 år, säger producent Bosse Andersson på 2Entertain, en av aktörerna bakom uppsättningen.

Biljettförsäljningen till The Phantom of the Opera på Cirkus slog rekord redan när biljetterna släpptes i november 2015. På bara fyra dagar såldes 80 000 biljetter, detta med över 10 månader kvar till premiären. För att möta den stora efterfrågan släpptes tidigt också biljetter till vårens föreställningar mellan 4 januari och 2 april. Försäljningen är nu uppe i över 210 000 sålda biljetter. Nu förlängs säsongen med 30 nya föreställningar, i april och maj så fler får möjlighet att se detta storverk i Sverige. Sista föreställningen blir den 14 maj.

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion, Sinclair Entertainment i samarbete med Really Useful Group.

Pressbilder (fotograf Matthew Murphy):

Presskontakt:

Ebba Lindqvist PR

brev@ebbalindqvist.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.