Efter publiksuccén – nu förlängs The Phantom of the Opera på Cirkus med 30 extra föreställningar i vår

2Entertain - Part of Moment Group

I september hade den svenska versionen av världens största musikal, "The Phantom of the Opera", premiär på Cirkus i Stockholm – med Peter Jöback som Fantomen och Emmi Christensson som Christine Dáae i denna magnifika uppsättning. Det blev en supersuccé med en nästintill 100-procentig platsbeläggning hittills! Efter biljettrusning även till vårens föreställningar förlänger man nu säsongen in i maj månad. Biljetterna till de 30 sista föreställningarna släpps i morgon 25/11.

– Jag är så otroligt glad över det enorma mottagande vi får från press och publik! Det är en majestätisk produktion med alla fantastiska människor i teamet, både på och bakom scenen. Det här är ett stort härligt teamwork och jag är stolt över att både spela Fantomen och vara medproducent, säger Peter Jöback.

The Phantom of the Opera är en av världens mest storslagna musikaler och har setts av mer än 140 miljoner människor. Den sattes upp i Stockholm 1989-1995 på Oscarsteatern och den blev då en av Sveriges största teatersuccéer. Nypremiären på Cirkus i Stockholm hösten 2016 markerade även 30 år sedan musikalen sattes upp för första gången på Her Majesty’s Theatrei Londons West End. Sveriges största musikalstjärna Peter Jöback spelar The Phantom, en roll som han hyllats för både på Broadway och West End och han är en av endast fyra skådespelare som gjort rollen på båda sidor av Atlanten.

– Kombinationen Peter Jöback och Fantomen har gjort denna produktion till den mest framgångsrika i Skandinavien på 10 år, säger producent Bosse Andersson på 2Entertain, en av aktörerna bakom uppsättningen.

Biljettförsäljningen till The Phantom of the Opera på Cirkus slog rekord redan när biljetterna släpptes i november 2015. På bara fyra dagar såldes 80 000 biljetter, detta med över 10 månader kvar till premiären. För att möta den stora efterfrågan släpptes tidigt också biljetter till vårens föreställningar mellan 4 januari och 2 april. Försäljningen är nu uppe i över 210 000 sålda biljetter. Nu förlängs säsongen med 30 nya föreställningar, i april och maj så fler får möjlighet att se detta storverk i Sverige. Sista föreställningen blir den 14 maj.

Föreställningen presenteras av 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion, Sinclair Entertainment i samarbete med Really Useful Group.

Pressbilder (fotograf Matthew Murphy):

Presskontakt:

Ebba Lindqvist PR

brev@ebbalindqvist.se

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar