Efter rekordåret - nu lanseras Interflora Home

Interflora gjorde ett rekordår 2020 och tar nu nästa steg för att ytterligare stärka sin affär och position. Med Interflora Home breddar bolaget erbjudandet och kompletterar Blommogram-affären med ett sortiment för de som vill inreda med blommor och växter i fokus.
Interflora Home

I september förra året lanserade Interflora sitt koncept Gröna Flora. Ökad efterfrågan på att handla krukväxter och stora gröna växter online gjorde att Interflora valde att lansera konceptet under sin egen e-handel. Nu tas satsningen vidare och blomsterkedjan fortsätter fokusera på egenkonsumtion genom Interflora Home.

– Interflora Home är nästa steg för att fortsätta bygga ett livsstilsvarumärke och är ett naturligt komplement till vår gåvoaffär. Intresset för gröna växter och blommor fortsätter öka och vi ser stor potential i att handla växter online. Vårt mål är att vara Sveriges mest inspirerande onlinebutik för de blomstrande och gröna inredningsdetaljerna, säger Nina Lindvall, vd för Interflora.

För Interflora kom 2020 att försäljningsmässigt bli det bästa året i företagets historia. Bolaget landade på en ökning på 100 %.

Interflora Home är ett utökat sortiment av snittblommor, buketter och kvalitetsväxter till hemmet, men även krukor, vaser och tillbehör från välkända varumärken. Interflora Home finns online och i alla Interflorabutiker runt om i Sverige.

Gröna Flora
Gröna Flora
Interflora Home

Interflora startade sin resa 1923 när sex blomsterhandlare grundade Interflora i Sverige och idag säljs Blommogram genom interflora.se och cirka 550 fristående blomsterbutiker