eGain expands European presence with UK cloud

Move addresses stringent data privacy requirements for the UK market

SUNNYVALE, Calif. and NEWBURY, United Kingdom, Feb. 13, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- eGain (Nasdaq:EGAN), the leading provider of cloud customer engagement solutions, today announced that the company will expand its European operations with the option to host data in its UK-based cloud.

"With Brexit around the corner, our enterprise clients and partners in the UK have asked us for an in-country eGain Cloud option, and we are delighted to offer it," said Ashu Roy, eGain CEO.

"The eGain UK cloud is a very positive development. In fact, we are already moving a large client to the eGain Cloud," said Stu Smith, Head of Innovation & Development at KCOM, a key eGain partner for the UK.

eGain Cloud: http://www.egain.com/cloud/
eGain Customer Engagement Suite: http://hd.egain.com/wp-content/overviews/egain_overview.pdf

About eGain

eGain customer engagement solutions power digital transformation for leading brands. Our top-rated cloud applications for social, mobile, web, and contact centers help clients deliver connected customer journeys in an omnichannel world. To find out more about eGain software, visit http://www.egain.com/products/

Headquartered in Sunnyvale, California, eGain has operating presence in North America, EMEA, and APAC. To learn more about us, visit www.eGain.com or call our offices: +1-800-821-4358 (US), +44-(0)-1753-464646 (EMEA), or +91-(0)-20-6608-9200 (APAC).

eGain, the eGain logo, and all other eGain product names and slogans are trademarks or registered trademarks of eGain Corp. in the United States and/or other countries. All other company names and products mentioned in this release may be trademarks or registered trademarks of the respective companies.

Media contact

Tim Cox
ZingPR on behalf of eGain
Tim@ZingPR.com

Jane Stewart
eGain Europe
Email: press@egain.com
Phone: +44 (0)1635 800087, Ext. 5118

Source: eGain Corporation via Globenewswire

About GlobeNewswire

Subscribe to releases from GlobeNewswire

Subscribe to all the latest releases from GlobeNewswire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from GlobeNewswire

Formpipe förvärvar det engelska mjukvarubolaget EFS6.7.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Formpipe förvärvar EFS Technology Ltd. (EFS) som under många år varit en framgångsrik försäljningspartner för Formpipes produkt Lasernet. I och med affären ökar Formpipe sin kapacitet att bygga ett större nätverk av kompetenta partners inom privat sektor. EFS omsättning för 2019 uppgick till 3,4 miljoner brittiska pund. Formpipe förvärvar 100 % av aktierna i EFS. Förvärvet förväntas slutföras per 31 juli. Köpeskillingen uppgår till 6 miljoner brittiska pund (GBP), motsvarande ett beräknat Enterprise Value på cirka 5 MGBP som betalas i samband med övertagandet och finansieras genom en kombination av egen kassa och lån. EFS omsättning för räkenskapsåret 2019 uppgick till 3,4 MGBP, varav drygt hälften består av repetitiva intäkter i form av support- och underhållsavtal. Förvärvet bedöms ha viss positiv påverkan på Formpipes resultat per aktie för räkenskapsåret 2020 och kommer fullt ut att bidra till verksamheten från och med 2021. EFS Technology Ltd. är en av Formpipes mycket skickliga o

Företrädesemission i Stockwik Förvaltning övertecknad mer än 5 gånger2.7.2020 21:20:00 CESTPressmeddelande