Egon's andra restaurang i Sverige till Sollentuna Centrum

Egon har med sina 39 Egon Restauranger (38 i Norge och 1 i Sverige) avböjt en rad erbjudanden om lokaler i Sverige de två senaste åren sedan Egon nr. 1 öppnade. Egon och Olav Thon Gruppen har flera samarbeten i Norge så när Thon Property kunde erbjuda en attraktiv yta i Sollentuna Centrum så kunde man snabbt bli eniga om ett avtal.
Copyright: Egon Restaurant

”Egon nr. 2 i Sverige har vi holdt igjen på, for å finne den perfekte samarbeidspartneren og en beliggenhet vi virkelig har tro på for fremtiden säger Dan Robert Halshamn, Daglig leder drift & General manager of operations i Norrein Gruppen / Egon Restauranter.

Sollentuna Centrum har genom åren haft en mycket fin utveckling av café- och restaurangutbudet och ser Egon som ett mycket positivt tillskott.

”Det är med stor glädje vi nu ingår i samarbete med Egon som under våren öppnar en 500 kvm stor restaurang i anslutning till vår food court. Egons koncept med sin varma atmosfär, vänliga service och goda mat tror jag kommer falla i god smak för våra kunder säger Carl Isaksson, centrumchef Sollentuna Centrum".

Egon kommer att ha ca 200 sittplatser inomhus och en uteservering med ca 100 sittplatser. Totalt så investeras det ca 20 milj. kronor och ca 30 personer kommer att anställas.

”Vi har stor tro på Thon Property som fremtidig stor aktør i Sverige og ser fram til å åpne Egon i Sollentuna Centrum i 2018. Med dette senterets gode logistikk, fantastiske materialbruk, gode butikkmiks og engasjert ledelse ser vi fram til å bli en del av tilbudet på Sollentuna Centrum, fortsätter Dan Robert Halshamn.

OM EGON

Egon är en restaurang succé som har sitt huvudkontor i Trondheim i Norge. Sedan etableringen i 1984 har de haft en fantastisk tillväxt som de är oerhört stolta av. Under 2016 omsatte de för 1,45 miljarder. I alla norska städer där det finns en Egon restaurang är Egon den restaurangen med störst omsättning och flest gäster.

Att vara gäst på Egon ska vara en upplevelse och en avkoppling från vardagen. Du ska känna att du är på en Egon restaurang genom servicen, maten och omgivningen. Alla ska känna sig som hemma!

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Om Egon

Copyright: Egon Restaurant