Einar Mattsson får markanvisning i Årstastråket

Einar Mattsson har fått en ny markanvisning om cirka 60 bostadsrättslägenheter i Årstastråkets tredje och sista etapp. Preliminär byggstart är 2024/2025.

Foto: Tengbom/Stockholms stad

Einar Mattsson Projekt AB har fått en markanvisning i en del av fastigheten Enskede Gård 1:1 i Årstastråket. De cirka 60 parknära bostadsrätterna kommer att ligga i ett längre lamellhus mellan Johanneshovsvägen och Bolmensvägen

Vi ser fram emot att få bygga 60 högkvalitativa bostäder på Årstastråket som blir en naturlig koppling mellan Årsta och innerstaden. Årstastråket har goda kommunikationer och får ett lyft när det förtätas med fler bostäder och ett riktigt bra serviceutbud, säger Li Cederwall Frizzo, Affärsutvecklingschef på Einar Mattsson Projekt AB.

Om projektet
I Årstastråket planeras cirka 3 000 bostäderRedan idag finns god tillgång till kollektivtrafik och rekreation. Men det planeras även för ny service som bland annat en ny skola, nya förskolor, ny idrottshall och butiker

Einar Mattssons bostadsrätter läggs i ett längre lamellhus som ska samspela med arkitekturen i “gamla Årsta”. Lägenheterna kommer att få balkong eller uteplats mot parken i väster. I huset kommer det också finnas garage och en mindre lokal

Foto: Tengbom/Stockholms stad

Om Einar Mattsson Projekt AB

Einar Mattsson är en långsiktig fastighetsaktör som varit verksam på Stockholms bostadsmarknad i 80 år. Med 5 800 bostäder är vi idag Stockholms stads största privata ägare av hyresbostäder. Einar Mattsson Projekt AB är det dotterbolag som arbetar med att över alla konjunkturcykler utveckla nya bostäder i Stockholms län där råmark eller projektfastigheter förvärvas och utvecklas till efterfrågade bostäder. Einar Mattsson är en av de mest aktiva projektutvecklarna i regionen och har som mål att färdigställa minst 4000 bostäder under en tioårsperiod. I koncernen ingår också ett fastighetsbolag, förvaltningsbolag, en byggentreprenadverksamhet och ett bolag som sköter övriga investeringar.

”Jag omges alltid av pådrivande och engagerade kollegor” — fredagsporträttet med Mesut Tosun23.10.2020 10:15:16 CESTBlogginlägg

Idag siktar vi strålkastaren mot en av Einar Mattssons viktiga platschefer, Mesut Tosun. Han är en glad, tydlig och målinriktad person som fick nya tankar om sig själv efter en ledarskapsutbildning. Efter en händelserik arbetsdag läggs tid på familjen, musik och fotboll. Vi får också veta, lite oväntat, att han har en särskild förkärlek för snöänglar.

"Jag uppskattar helhetstänket och långsiktigheten som krävs när man renoverar " — fredagsporträttet med John Magnusson16.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

John Magnusson är projektledaren som spritter av energi, som aldrig räds att ställa en fråga när han inte kan eller förstår, men som alltid vill förstå. Han njuter som mest tillsammans med andra och gillar renoveringarnas komplexitet och utmaningar. John har alltid siktet på, och tror alltid att alla kan bli ännu bättre. Mellan fasader och fotbollsmatcher pågår hans liv. Ta del av en oerhört uppskattad medarbetare från Einar Mattsson här.

”Jag är så uppriktigt glad och stolt att få vara en del av Einar Mattsson” — fredagsporträttet med Annika Otterstål9.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Annika Otterstål är kvinnan som bjuder alla hon möter på ett leende och som snabbt blir hyresgästernas favorit. Hon har yrkesväxlat både utanför och inom Einar Mattsson-koncernen och låter nyfikenheten driva henne framåt. Löpning och mat är stora intressen, särskilt tillsammans med vännerna. Annika är verkligen en social begåvning utöver det vanliga.

"Vårt ägande är både synligt och personligt" — fredagsporträttet med Kristina Ränk2.10.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Hon har ett stort hjärta och ett skarpt intellekt. Idag möter vi Kristina Ränk, en av delägarna till Einar Mattsson-gruppen. Livet och företagandet pågår mellan byn vid de sydligaste delarna av Bottenhavet och huvudstaden. Hon är släktkär, engagerad och nyfiken. Här får du läsa om hennes bästa sommarminne, om tankarna kring våra ungdomars framtidstro och hur hon är lik Einar.

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.