Einar Mattsson får utökat förtroende av Teknikföretagen

Från första december är Einar Mattsson stolt förvaltare av Teknikföretagens huvudkontor i fastigheten Sjökalven 25. Avtalet omfattar administrativ förvaltning, teknisk förvaltning och fastighetsdrift. Einar Mattsson har sedan 2016 förvaltat Teknikföretagens övriga fastigheter i Stockholm.

Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

- I våra verksamheter arbetar vi för att bygga långvariga och hållbara affärsrelationer med kunder som har samma långsiktiga perspektiv på affären som vi har. Vi har förvaltat Teknikföretagens fastigheter i Stockholm sedan 2016 och är därför extra glada att nu ha fått ett utökat förtroende att även förvalta Teknikföretagens huvudkontorsäger Magnus Molin, vd för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Om Sjökalven 25

Sjökalven 25 är en kontorsfastighet på Storgatan 3–5 på Östermalm i StockholmFastigheten byggdes ursprungligen av Sveriges Verkstadsförening som numera har blivit Teknikföretagen.

Byggnaden uppfördes 1957–1961 efter ritningar av arkitekt Anders Tengbom som bland annat ritat Hötorgsskrapa nr 2, SvD-huset och TryggHansa-huset.

Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15 000 bostäder samt 800 kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en långsiktig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad i 85 år. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se ochFacebook

"Einar Mattssons omtänksamhet om både kunder och medarbetare sticker ut" — fredagsporträttet med Lisa Bruce22.1.2021 10:00:31 CETBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt får du läsa om Lisa Bruce, chef för Servicecenter på Einar Mattsson. Tillsammans med sitt team är Lisa ansiktet utåt mot våra kunder oavsett om du ringer, mejlar eller besöker våra kontor. Hon har gedigen erfarenhet från fastighetsbranschen, har stora ambitioner att utveckla sitt ledarskap, är en stor sportnörd och trivs bäst på landstället på Muskö.

SACO väljer Einar Mattsson för kommersiell fastighet15.1.2021 10:06:17 CETPressmeddelande

Den 11 januari tog Einar Mattsson över förvaltningen av Sveriges Akademikers Centralorganisations totalrenoverade fastighet på Lilla Nygatan 14 i Gamla Stan i Stockholm. Den nyrenoverade fastigheten är en renodlad kommersiell fastighet. Av de åtta våningsplanen innehar SACO själva två plan varav ett plan har en modern konferensanläggning. I uppdraget ingår teknisk och administrativ förvaltning samt drift.

"Vi får inte stanna upp och bli fega inför de förändringar digitaliseringen medför" — fredagsporträttet med Gustavo Karlsson15.1.2021 10:00:00 CETBlogginlägg

Det finns knappast någon inom Einar Mattsson-koncernen som inte vet vem han är, både på huvudkontoret och ute på byggen och etableringar. Idag får du möta glädjespridaren och IT-teknikern Gustavo Karlsson. Han ser alla och lägger en tröstande hand på en kollegas axel för att markera att han finns där om det behövs. Han är snabb i sitt yrke, serviceinriktad som få och mer strategisk kring vår digitalisering än vad de flesta känner till.