Einar Mattsson Fastighetsförvaltning: Kundnöjdhet stärks rejält under corona

Vid årets NKI-undersökning (nöjd-kund-index) av hur väl fastighetsägare och bostadsrättsföreningar tycker att Einar Mattsson Fastighetsförvaltning motsvarar deras förväntningar får bolaget det högsta betyget sedan Einar Mattsson startade mätningarna.

Magnus Molin, VD Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

– Vi jobbar hårt med att utveckla kvaliteten i vår leverans och är tacksamma för att kunderna uppskattar vårt arbete och tycker att vi är en engagerad fastighetsförvaltare som kan bidra till att utveckla fastighetsvärdet. Att nio av tio kunder anser att vi hanterat utmaningarna i pandemin över förväntan är jag extra stolt över, säger Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Rekommendationsbenägenheter bland de svarande fastighetsägarna och bostadsrättföreningarna är i år väldigt hög. Värdet för NPS (net promoter score) uppgår till + 53 och många fler än tidigare räknas som ambassadörer som vill rekommendera Einar Mattsson. Benchmark för NPS är 13.

Mätningen visar också att kunderna instämmer i att Einar Mattssons personal har ett professionellt bemötande och en gedigen kunskap inom fastighetsförvaltning.

– Mätningen visar att våra kunder vill rekommendera oss och vi har under året dessutom fått förtroendet från en rad nya kunder. Vissa anlitar oss för totalförvaltning och några som tidigare gett oss deluppdrag har utökat uppdraget med att också köpa fastighetsdrift eller ekonomisk förvaltning, vilket kan ses som en kvalitetsmarkör. Det är nu viktigt för oss att fortsätta utveckla våra tjänster och vår kompetens så att vi kan fortsätta att vara en god samarbetspartner till våra kunder, avslutar Magnus Molin.

Den årliga mätningen utfördes av Origo group bland Einar Mattssons förvaltningskunder under våren 2021.

Magnus Molin, VD Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB
Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar cirka 15000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om 58 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäderMed ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en tryggpersonlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Läs mer om oss på www.einarmattsson.se ochFacebook

Pågående grundförstärkning i Hovings Malmgård6.7.2021 06:06:00 CEST | Blogginlägg

På inrådan från Stockholms stad förvärvade Einar Mattsson år 2000 tomträtten till kvarteret Sommaren 10. I samband med övertagandet av tomträtten fick Einar Mattsson en markanvisning vilket var en förutsättning för att kunna finansiera upprustningen av malmgården. Det har hela tiden varit vår ambition att rusta upp malmgården och då göra det samtidigt som vi ger ett tillskott av nybyggnation i någon form. Just nu genomför vi en grundförstärkning av själva malmgården.

Einar Mattsson – en trygg stad är en attraktiv stad 28.6.2021 14:06:12 CEST | Blogginlägg

Einar Mattsson-koncernen förfogar över hela värdekedjan med eget projektbolag och byggbolag, egen förvaltning och ett långsiktigt ägande. Här råder inga tvivel om att trygga och trivsamma bostadsområden utgör grunden för en attraktiv och hållbar stad. För att bäst berätta fördelarna med vår värdekedja, så intervjuade vi tre skarpa medarbetare från Einar Mattsson Projekt AB; affärsutvecklingschef Li Cederwall Frizzo, senior affärsutvecklare Lisa Isberg och projektutvecklingschef Sara Albrecht Merkel.

”Einar Mattsson vill hela tiden framåt, följer med i tiden och utvecklas” — fredagsporträttet med Jeanette Skierus18.6.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Systemekonom Jeanette Skierus är i princip född in i företaget. Med sin tidiga karriärstart tillhör hon den lilla skara som hann arbeta med Einar när han levde. Hon är en synnerligen kreativ person även privat och har strävsamt jobbat sig upp genom koncernen. Jeanettes egen ekonomi-erfarenhet och blick för helheten gör henne till en utmärkt systemekonom.

”Einar Mattsson vill på riktigt lämna efter sig fastigheter alla kan vara stolta över” – fredagsporträttet med Martin Berglund11.6.2021 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Han förmedlar trots högt arbetstryck en känsla av stort lugn. Med denna approach tar sig Martin an försäljningsansvaret för de stora bostadsprojekt som Einar Mattsson uppför med eget byggbolag. Hans vardag är fylld av jobb, barn, familj, vänner och bollar och det blir inte många minuter över till någon bokläsning. Här är vår metodiske teamspelare Martin Berglund: