Einar Mattsson ger julgåva till Generation Pep

Varje år vid luciatid donerar Einar Mattsson en gåva till en verksamhet som gör viktiga insatser. I år skänker Einar Mattsson 100 000 kr till Generation Pep, en organisation som vill bidra till mer rörelse hos barn och unga.

Foto: Generation Pep

− För oss som vill vända utvecklingen genom att skapa en folkrörelse för mer fysisk aktivitet, bättre matvanor och en mer jämlik hälsa för barn och unga, är varje bidrag till oss en möjlighet för oss att jobba intensivare och bättre. Vi tackar Einar Mattsson för den generösa gåvan, säger Generation Peps verksamhetschef Carolina Klüft.

Generation Pep arbetar utifrån visionen att alla barn och ungdomar i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv. Samhällsutmaningen består i att de flesta barn och unga i Sverige idag rör sig för lite och äter för dåligt. Dessutom finns stora skillnader mellan barn som växer upp under olika förutsättningar. För lite fysisk aktivitet och ohälsosamma matvanor ökar risken för bland annat depression, diabetes typ 2, sömnstörningar och hjärt-kärlsjukdom.

− Att våra barn och unga ges möjlighet att bygga upp sitt välmående och sina kroppar i tidig ålder är en viktig och proaktiv insats för ett långt och friskt liv. Här spelar Generation Pep en viktig roll via sina samarbeten och initiativ för att skapa en bred folkrörelse, säger Einar Mattssons koncernchef och delägare Stefan Ränk.

Är du nyfiken på Generation Pep och vill läsa mer om deras insatser, läs mer på deras webbplats här

Foto: Generation Pep

”Att branschen förändras och förnyas hela tiden fascinerar” — fredagsporträttet med Suzanna Pasku14.1.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Idag möter du Suzanna Pasku, uppdragsansvarig fastighetsförvaltare på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon kom in under pandemin och har redan gjort stort avtryck hos både uppdragsgivare och sina kollegor, trots att de mest mötts digitalt. Här får du läsa om tidigare erfarenheter, karriärplaner och inte minst om hennes älskade Kroatien.

Einar Mattsson: Beslut om start-pm för vårdboende i kv. Sommaren 1023.12.2021 11:05:44 CET | Blogginlägg

Einar Mattssons ambition är att tillföra vård- och trygghetsboenden för äldre i kvarteret Sommaren 10. Det ger också möjligheten att rusta upp den kulturhistoriskt viktiga Hovings Malmgård och tillföra platsen en passande verksamhet. Vi ser framför oss att huset såväl som platsen äntligen kan nyttjas av fler stockholmare och besökare. Den 20 december fattade Stadsbyggnadsnämnden beslut om ett så kallat start-pm för att påbörja arbetet med en ändring av detaljplanen för platsen. Starten på det arbetet är avhängigt ett beslut om markanvisning i Exploateringsnämnden.

”Du rör dig framåt genom att testa dig fram och utmana dig själv” — fredagsporträttet med Fredrika Svensson17.12.2021 10:10:59 CET | Blogginlägg

Hon älskar att laga mat lika mycket som hon älskar analyserande av siffror. Här möter vi Fredrika Svensson som idag är hyresadministratör på den avdelning inom koncernen som jobbar med ekonomisk förvaltning. Med stort mod och framåtanda tar hon sig an utmaningar hon möter och kanske sjunger hon på ”Keep on walking”-låten som har en speciell plats i hennes liv. Lär känna vår tyskättade schlagerfantast.

“En av anledningarna att jobba här var möjligheterna att utvecklas”— fredagsporträttet med Marielle Forstadius10.12.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Glad, positiv och med stort kundfokus tar Marielle sig an rollen som uppdragsansvarig fastighetsförvaltare. Hon har stor kunskapstörst och har ständigt fördjupat sin kompetens med relevanta utbildningar. Ljudböcker, appen Forest och den stora familjen fyller Marielle med glädje, fokus och återhämtning. Det blev ingen flygvärdinnekarriär, utan i stället en lyckad yrkesbana i pappas fotspår.