Einar Mattsson-koncernens nya inköpschef

Från 1 januari 2022 kliver Björn Feldin in i rollen som inköpschef för Einar Mattsson-koncernen. Björn får därmed en strategisk roll samtliga koncernbolags inköpsfrågor. Det inkluderar arbetet med koncernens mål för hållbara bostäder och hållbar förvaltning. Björn kommer även ingå i Einar Mattsson Projekt AB:s och Einar Mattsson Byggnads AB:s gemensamma ledningsgrupp.

Björn Feldin

– Det är spännande att få kliva in i rollen som inköpschef nu när hela branschen är i färd att hitta fler nya sätt att minska sitt klimatavtryck samtidigt som vi fortsatt ska leverera högkvalitativa bostäder som våra kunder och boende ska trivas i. Det är en utmaning som hela kedjan måste ta ansvar för och något jag ser fram emot att få sätta tänderna i tillsammans med alla våra duktiga leverantörer som hjälper oss med innovativa och hållbara lösningar, säger Björn Feldin, blivande inköpschef på Einar Mattsson.

För mer information:

Greger Jansson, inköpschef

Björn Feldin, chef digital verksamhetsutveckling

Björn Feldin

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter och bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Den kommande tioårsperioden kommer Einar Mattsson att uppföra 4 000 nyproducerade bostäder i egen regi. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar cirka 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägareBolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

”Vi arbetar med utemiljöer som lockar till utevistelse och samvaro” — fredagsporträttet med Johanna Karlsson26.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Den välutbildade chefen för koncernens utemiljö-avdelning, Johanna Karlsson, berättar här om hur teamet jobbar, hur en bra utemiljö påverkar oss som människor och vilka som inspirerar henne. Lärandet upphör aldrig inom teamet och nya metoder testas i fastighetsbeståndets rabatter och trädgårdar. Här får vi en inblick i hur det tänks, planeras och utförs. Vi får också veta vem som får Johanna att gapskratta.

”När alla bidrar tillsammans, då blir det roligare och mer meningsfullt att jobba” — fredagsporträttet med Martijn Roobol19.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Utveckling, Dalarna, konst, holländska pannkakor, odling och trummor, vem förenar dessa? Jo, Martijn Roobol, en av Einar Mattsson Fastighetsförvaltnings gruppchefer på den administrativa förvaltningen. Denne lugne, behaglige och humoristiske man driver på utvecklingen tillsammans med sitt team. Lär känna Excel-älskaren som har ett annat sätt att avsluta veckan på än många av oss andra.

”Ett ovanligt rutinerat företag med en otrolig kompetens på alla områden inom fastighets- och byggbranschen” — fredagsporträttet med Göran Jalmell12.11.2021 10:00:00 CET | Blogginlägg

Han har varit betongarbetare, armerare, plattsättare, VVS-tekniker och nu är han fastighetstekniker. Den mångårige medarbetaren Göran Jalmell har många kompetenser. Inte undra på att han hamnade i Einar Mattsson-koncernen. Göran trivs i koncernen och alla trivs med Göran. Hyresgästerna ger honom full pott i alla kundundersökningar, år efter år. Här får vi reda på vad den mysige och alltid leende medarbetaren har för intressen, tips och kloka råd. Vi får också veta vem den där farbrorn som plötsligt dök upp i badrumsrenoveringen var.